SBB Cargo a prezentat rezultate intermediare pozitive din proiectul său de cercetare trenul de încercari 5L efectuate pe parcursul a 4 ani, cu fiecare dintre cele 16 vagoane de marfă operând între 20.000 km și 30.000 km de la lansarea proiectului în iunie 2018. Prima evaluare intermediară a constatat că toate vagoanele erau încă în stare excelentă.
SBB Cargo testează șase componente diferite furnizate de diferiți producători, fiecare vagon având o combinație diferită, inclusiv:
- boghiuri (furnizate de ELH, WBN, Tatra și Greenbrier)
- cupla automată (Voith și Faiveley)
- osiile cu roți (Bochumer Verein, Lucchini și Bonatrans)-
- frâne cu disc (Knorr, Faiveley și Dako);
- sistem informatic inteligent (Bosch, PJ Messtechnik Graz și sistemul de frânare KES Kwachari).
Denumirea de 5L înseamnă o dezvoltare cu rulare silențioasă, construcție ușoară, structură puternică, logistică și bazate pe costurile pe ciclu de viață.
Cele 16 vagoane sunt echipate cu senzori care măsoară toate mișcările de-a lungul întregului traseu, colectând date privind kilometrajul, capacitatea de transport, distribuția radială, distribuția vitezei, calitatea de rulare, energia de frânare aplicată și impactul la rulare.
“Trenul de încercare 5L funcționează practic fără probleme din iunie 2018”, a spus managerul de proiect, d-na Jessica Amberg. “Măsurătorile au arătat că toate componentele au obținut rezultate bune până la rezultate foarte bune în toate combinațiile.
Încercarea în străinătate – “Operațiunea de încercare durează în total patru ani, cu un kilometraj de 100.000 km pe an”, a spus Amberg. “De îndată ce au fost obținute aprobările necesare, trenul de încercare 5L va fi, de asemenea, operațional în Germania și Italia. Acest lucru va avea ca rezultat distanțe mai lungi și mai mult timp de circulație, ceea ce va conduce la rezultate de măsurare mai semnificative. “SBB Cargo a început, de asemenea, să dezvolte platforma “5L Next”, care va testa o gamă nouă de componente. Un nou vagon de marfă generația 5L va fi afișat pentru prima dată la târgul Transport Logistic 2019 din München, în iunie.
Prelucrare și foto după David Burroughs, raijournal