La 1 septembrie 2024, Eurostar a devenit cea mai recentă parte la Acordul CIT privind continuarea călătoriei, alăturându-se rândurilor altor 19 companii feroviare [1]. Aceasta înseamnă că cei care călătoresc cu Eurostar își vor putea continua călătoria în cazul unei conexiuni pierdute și fără niciun cost suplimentar dacă acest lucru se datorează unei întârzieri sau unei anulări.
Inițiat de Comitetul Internațional de Transport Feroviar (CIT) și de Comunitatea Companiilor Europene de Căi Ferate și de Infrastructură (CER), Acordul privind Continuarea Călătoriei sau „AJC” este unul dintre factorii emblematici ai obținerii unei experiențe mai bune pentru călători în călătoriile internaționale pe calea ferată și un important componentă a foii de parcurs CER Ticketing publicată în urmă cu aproape trei ani.
Odată cu adăugarea Eurostar, AJC reprezintă acum peste 90% din traficul de călători al membrilor CER din UE. CER se așteaptă să se alăture mai multor întreprinderi feroviare până la sfârșitul anului și în 2025, îndeplinind în continuare obiectivul de protecție a călătorilor în UE până în 2025.
AJC este un acord multilateral între companiile feroviare europene care a fost înființat pentru a îmbunătăți experiența de călătorie a călătorilor prin completarea legislației existente. Este guvernat de CIT.
Pe lângă extinderea geografică a acordului, membrii CER și CIT lucrează, împreună cu UIC, și pentru a-și digitaliza serviciile, combinând facilitatori tehnici pentru rezervare (OSDM), orare (MERITS), informații în timp real și starea biletelor online (ETCD). . Acest lucru va oferi și mai mult o experiență de emitere a biletelor fără probleme, pentru a sprijini călătorii în caz de întârzieri și întreruperi. În paralel, CIT lucrează și la îmbunătățirea acordului, făcându-l mai ușor de înțeles și mai accesibil pentru călători.
Prelucrare după CER