Sectorul feroviar salută adoptarea de către Parlament a Regulamentului TEN-T

Sectorul feroviar european salută adoptarea de către Parlamentul European la data de 24 aprilie a Raportului privind regulamentul revizuit privind orientările rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Comunitatea Companiilor Europene de Căi Ferate și de Infrastructură (CER) recunoaște munca și angajamentul raportorilor, raportorilor din umbră, deputaților europeni, oficialilor Consiliului și Comisiei de a ajunge la acest text convenit. CER consideră Regulamentul TEN-T un pas fundamental pentru realizarea unui spațiu feroviar european unic. Noul regulament, împreună cu sprijinul financiar adecvat, va face sistemul european de transport mai eficient, mai competitiv și mai durabil din punct de vedere economic, social și ecologic, stimulând creșterea UE.

Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T) este esențială pentru coordonarea proiectelor feroviare majore, fizice și digitale, în întreaga Europă. Dezvoltarea globală a coridoarelor feroviare europene, inclusiv a infrastructurii transfrontaliere, regionale și de mare viteză, va contribui la mutarea mai multor pasageri și marfă către moduri durabile, cum ar fi calea ferată, și la îndeplinirea obiectivelor Pactului ecologic european. Din propunerea inițială a Comisiei, CER a sprijinit noul regulament care introduce o dezvoltare treptată a rețelei pe trei straturi cu rețelele de bază, de bază extinsă și cuprinzătoare, creează coridoarele europene de transport prin integrarea fostelor coridoare ale rețelei centrale cu calea ferată. Coridoarele de marfă și consolidează rolul Coordonatorilor.

Printre principalele elemente ale acordului, CER consideră că următoarele sunt de o importanță deosebită:

  • implementarea obligatorie a Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS) pe cele trei rețele, cu termene clare;
  • cerințe comune de infrastructură pentru cele trei rețele privind viteza minimă, lungimea trenului, sarcina pe osie și P400 cu scutiri limitate;
  • conexiuni mai bune și mai rapide pentru pasageri și marfă cu zonele urbane, porturile, aeroporturile și terminalele multimodale de marfă;
  • migrarea la ecartamentul nominal standard european cu scutiri;
  • definirea unui strat urban cu un plan de mobilitate urbană durabilă (SUMP), un centru de pasageri și un terminal de marfă multimodal, acolo unde este viabil din punct de vedere economic;
  • aeroporturile cu peste 12 milioane de pasageri să fie conectate la rețeaua feroviară transeuropeană, inclusiv la rețeaua feroviară de mare viteză, acolo unde este posibil;
  • referire la importanța conexiunilor de mare viteză între marile orașe ale UE.

TEN-T revizuit introduce cerințe ambițioase și dispoziții provocatoare care ar trebui să vină mână în mână cu finanțare și mecanisme de finanțare la fel de ambițioase. Sunt necesare investiții masive pentru a finaliza rețeaua TEN-T: sunt necesare 500 de miliarde EUR până în 2030 pentru rețeaua de bază și 1 500 de miliarde EUR până în 2050 pentru rețeaua cuprinzătoare. CER consideră că noua Facilitate Conectarea Europei (CEF III) – instrumentul de finanțare dedicat UE – ar trebui majorată la cel puțin 100 de miliarde EUR în cadrul următorului plan bugetar al UE pe termen lung (CFM 2028-2035) și să fie completată cu alte fonduri pentru să poată îndeplini noile obiective TEN-T și termene limită de finalizare.

Prelucrare după CER

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj