Sectorul feroviar salută concluziile privind Regulamentul TEN-T

Sectorul feroviar european salută încheierea, la 18 decembrie, a negocierilor între instituțiile UE privind revizuirea Regulamentului rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Comunitatea Companiilor Europene de Căi Ferate și de Infrastructură (CER) recunoaște munca imensă și angajamentul neobosit al raportorilor, raportorilor din umbră, deputaților europeni și oficialilor Consiliului și Comisiei de a ajunge la acest text convenit.

Rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T) este esențială pentru coordonarea proiectelor feroviare majore, fizice și digitale, în întreaga Europă. Dezvoltarea globală a coridoarelor feroviare europene, inclusiv a infrastructurii transfrontaliere, regionale și de mare viteză, va contribui la mutarea mai multor călători și marfă către moduri durabile, cum ar fi calea ferată, și la îndeplinirea obiectivelor Pactului ecologic european. Din propunerea inițială a Comisiei, CER a sprijinit noul regulament care introduce o dezvoltare treptată a rețelei cu rețelele de bază, de bază extinsă și cuprinzătoare, creează coridoarele europene de transport prin integrarea fostelor coridoare ale rețelei centrale cu coridoarele de transport feroviar de marfă, și consolidează rolul Coordonatorilor.

Negocierile au adus rezultate pozitive în următoarele puncte:

  • Accelerarea implementării ERTMS într-o manieră continuă a fost confirmată în text cu termene diferite pentru rețelele de bază, de bază extinsă și cuprinzătoare, în timp ce dezafectarea sistemelor de clasa B va avea loc într-o etapă ulterioară, cu posibile derogări, dar garantând compatibilitatea pentru o rețea cu adevărat interoperabilă;
  • rețea feroviară puternică și atractivă care conectează terminalele de călători și marfă, porturile și aeroporturile importante va servi drept coloana vertebrală a unui ecosistem de transport durabil.
  • Noul regulament TEN-T va fi o oportunitate de a prezenta un Masterplan pentru dezvoltarea unei rețele feroviare interoperabile de mare viteză care să lege capitalele europene și marile orașe și să sprijine dezvoltarea serviciilor internaționale de călători.

TEN-T revizuit introduce cerințe ambițioase și dispoziții provocatoare care ar trebui să vină mână în mână cu finanțare și mecanisme de finanțare la fel de ambițioase. Sunt necesare investiții masive pentru a finaliza rețeaua TEN-T: sunt necesare 500 de miliarde EURO până în 2030 pentru rețeaua de bază și 1 500 de miliarde EURO până în 2050 pentru rețeaua cuprinzătoare. CER consideră că noua Facilitate Conectarea Europei (CEF III) – instrumentul de finanțare dedicat UE – ar trebui majorată la cel puțin 100 de miliarde EURO în cadrul următorului plan bugetar al UE pe termen lung (CFM 2028-2035) și să fie completată cu alte fonduri pentru să poată îndeplini obiectivele TEN-T și termenele limită de finalizare.

Directorul executiv al CER, Alberto Mazzola, a declarat: „Caile ferate astăzi nu au suficientă capacitate pe multe coridoare pentru a se dezvolta în continuare. Ne așteptăm ca prevederile TEN-T să ducă la bun sfârșit actualele proiecte transfrontaliere și coridoarele feroviare, să crească capacitatea prin soluții digitale precum ERTMS și standarde mai performante, să atingă interoperabilitatea deplină între rețelele naționale, să conecteze calea ferată și toate porturile/aeroporturile din rețeaua centrală, realizarea unei noi infrastructuri și dezvoltarea unei rețele feroviare de mare viteză care să conecteze toate capitalele UE și marile orașe. Lăudăm instituţiile europene pentru că au ajuns la un acord şi le invităm să dezvolte şi să implementeze în timp util ceea ce sa convenit . Suntem absolut convinși de sustenabilitatea economică, socială și de mediu a căilor ferate.”

Prelucrare după CER

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj