Senzorul magnetic este un nou tip de soluție de senzor care utilizează o semnătură magnetică pentru a determina poziția exactă a trenului pe linie.
Lipsa capacității și întârzierile frecvente diminuează entuziasmul pentru mijlocul de transport feroviar. Cu toate acestea, localizarea fiabilă venită de pe tren poate contribui la creșterea capacității rețelei de linii existente și, prin urmare, este un reper important pentru o schimbare durabilă a traficului. Senzorul magnetic de bord al căii ferate-SMBCF (Magnetic Railway Onboard Sensor = MAROS) recunoaște amprenta magnetică unică de-a lungul căii. Localizarea selectivă pe linie este realizată folosind un card de semnătură digitală înregistrat anterior. Această soluție de senzori se află în prezent în faza de testare a conceptului (Proof-of-Concept-Phase) și colectează date de ani de zile în timpul testelor cu operatori din țară și din străinătate. În plus, au fost create posibile arhitecturi de securitate, în care au fost deja încorporate aspecte RAMS.
Puteți accesa aici traducerea articolului din revista EI-Der EISENBAHN INGENIEUR nr. 5/2023, pg. 58-62, având-ui ca autori pe Holger Kaumann, Oliver Mönnich și Verena Krupp, făcută de Dipl. Ing. Dan Fulea, Șef Centru AIFR Brașov.