SERBIA: Guvernul a anunțat cheltuieli planificate pentru infrastructura feroviară de 3,5 miliarde de EURO ca parte a programului național de investiții Serbia 2025 de 14 miliarde de euro.
Elementele feroviare includ modernizarea secțiunii Valjevo – Vrbnica de 208 km a liniei Beograd – Bar și construcția unui centru integrat de control al traficului. Această lucrare va fi finanțată cu 57,5 milioane EURO din bugetul național și un împrumut rus de 172,5 milioane de EURO susținut de Căile Ferate Ruse în cadrul unui acord de cooperare semnat în octombrie.
Secțiunea Coridorului X Pan-European între Beograd și Niš va fi reînnoită, împreună cu ramurile coridorului X de la Niš la Dimitrovgrad și Preševo.
Linia Novi Sad – Subotica – Kelebia urmează să fie modernizată și dublată de China Railway International Group și China Communications Construction Co în cadrul unui program de 943 milioane EURO, cu finanțare de la Exim Bank of China. Schema include modernizarea joncțiunilor Novi Sad, Vrbas și Subotica, construirea a 49 de pasaje superioare și inferioare, renovarea a nouă stații și construirea unui viaduct de 1,6 km în Vrbas. Traseul va fi închis timp de 33 de luni din martie 2020, trenurile fiind redirecționate pentru a circula prin Bogojevo sau Zrenjanin.
O instalație intermodală pentru marfă urmează să fie construită și la Batajnica, la vest de Beograd.
De asemenea, se prevăd cheltuieli de 1,37 miliarde de EURO pentru metroul Beograd, care a fost discutat de mult, în vederea primei secțiuni care va fi deschisă în 2025.
Prelucrare și foto după Railway Gazette