Wiener Linien a comandat Siemens la sfârșitul lui 2017 livrarea a 34 de trenuri de metrou complet automatizate. Contractul include, de asemenea, întreținerea trenurilor pentru o perioadă de 24 de ani și o opțiune pentru alte 11 trenuri. „Trenurile X” vor fi operate complet automat pe noua linie U5 din Viena începând cu 2024. Trenurile pot opera și semiautomat sau manual pe liniile existente anterior. Livrarea trenurilor va începe la mijlocul anului 2020 și va fi finalizată până în 2030. Trenurile vor fi fabricate la fabrica Siemens din Viena.
Primul vagon vopsit pentru noul metrou din Viena a fost prezentat astăzi împreună cu operatorul de transport public Wiener Linien, la uzina Siemens Mobility din capitala Austriei. Trenurile sunt a treia generație de metrou a orașului furnizate de Siemens și poartă numele de „trenuri X”. Primul tren pre-serie este programat să fie livrat la jumătatea anului 2020. În total vor fi construite 34 de trenuri cu șase mașini. Wiener Linien a asigurat, de asemenea, o opțiune pentru încă unsprezece trenuri. Trenurile sunt proiectate pentru operarea complet automată, precum și pentru funcționarea cu un mecanic. Planurile solicită ca acestea să fie utilizate în mod automat pe noua linie U5 a orașului, care este în prezent în construcție, și cu mecanici de pe liniile U1 până la U4 ale lui Wiener Linien.
Ulli Sima, consilierul pentru transport public al orașului Viena, a fost impresionat de progresele înregistrate în producție: “Trenurile X sunt o investiție importantă pentru mobilitatea ecologică din Viena. De fapt, protecția mediului începe cu adevărat chiar în hala de producție. noile garnituri de metrou sunt construite cu materiale reciclabile de până la 90%. Designul lor ușor, iluminarea modernă a LED-urilor și în special sistemele de încălzire și climatizare eficiente din punct de vedere al energiei asigură un consum de energie chiar mai mic. Cu producția lor de la fabrica Simmering, vagoanele X sunt ”cu adevărat vieneze”, asigurând locuri de muncă în regiune și consolidarea Vienei ca loc de afaceri”.
Directorul general Wiener Linien, Günter Steinbauer, a menționat: „Sistemul nostru de metrou va continua să crească în următorii ani, cu schimbul U2-U5, iar volumul total de călători va crește. Trenurile X pot fi folosite în mod flexibil în întreaga rețea existentă și pot circula pe liniile U1 până la U4 cu călătorii imediat ce primesc permisul de funcționare.
Interiorul cu aer condiționat al trenurilor va fi accesibil de la un capăt la celălalt și va avea un design luminos și plăcut. Zonele multifuncționale spațioase și confortabile vor oferi mult spațiu, în special pentru călătorii cu cărucioare sau bagaje suplimentare. Scările retractabile la fiecare dintre cele 18 uși de pe ambele părți ale trenului vor asigura accesul fără bariere pentru călătorii cu mobilitate restrânsă. Trenul de 111 metri poate transporta până la 928 de pasageri.
Elementele speciale de construcție ușoară din caroserie și boghiu reduc semnificativ greutatea trenului X și îl fac deosebit de ușor pentru clasa sa. Frânarea electrodinamică până la blocare reduce substanțial uzura mecanică a frânelor și scade costurile de întreținere. LED-urile de întreținere redusă, care economisesc energie sunt utilizate pentru iluminatul interior și exterior.
Sursa newsletter-ul Siemens, unde puteți găsi și alte detalii (în limba engleză)