Căile Ferate Federale Austriace (ÖBB) au comandat primele 70 de rame din acordul-cadru câștigat de Siemens Mobility la sfârșitul verii 2023. Ramele vor fi livrate în trei versiuni diferite de la sfârșitul anului 2027. Ramele sunt o dezvoltare ulterioară a ramelor electrice Mireo, stabilite și dovedite cu succes în Europa. Conceput să funcționeze la viteze de până la 160 km/h, rama Mireo oferă numeroase facilități pentru călători, inclusiv aer condiționat, serviciu WiFi, acces fără obstrucții, prize electrice, suporturi pentru schiuri și snowboard-uri, capacitate pentru cărucioare și scaune cu rotile lângă uși. precum și spațiu pentru biciclete. Vagoanele vor fi mai late decât pe ramele Mireo anterioare pentru a îmbunătăți și mai mult experiența călătorilor ÖBB. Și, pentru prima dată, Siemens Mobility proiectează noile rame cu boghiuri cu rulmenți interior pe osie ca un concept de vagon unic.
Comanda constă din unsprezece rame regionale cu lungimea de 73 de metri și 28 de rame cu lungimea de 106 metri pentru utilizare în diferite regiuni federale. 31 de rame cu o lungime de 106 metri pentru transportul pe distanțe lungi în Alpi completează primul apel. Cel mai modern sistem european de control al ramelor [ETCS] de la Siemens Mobility va fi utilizat pentru controlul ramei. Împreună cu infrastructura adecvată, sistemul permite intervale de tren semnificativ mai scurte, ceea ce reprezintă un factor economic important pe rutele deosebit de aglomerate.
Structura ușoară a ramei Mireo și consumul redus de energie rezultat, precum și sistemele sale de aer condiționat care utilizează un agent frigorific natural și o pompă de căldură, asigură o durabilitate mai mare. Ramele sunt deosebit de ecologice datorită consumului redus de energie. Cutiile vagoanelor sunt din aluminiu și o nouă tehnologie de construcție ușoară este, de asemenea, utilizată pentru boghiurile cu osii cu rulmenți interiori.
Boghiurile SF7500, care au fost dezvoltate la centrul de competențe Siemens Mobility pentru boghiuri de tren din Graz și și-au dovedit de mult valoarea la nivel internațional, vor fi utilizate pe Mireos. Spre deosebire de ramele Mireo anterioare, în care două vagoane au în comun un așa-numit „boghiu Jacobs”, fiecare vagon ÖBB Mireo are două boghiuri. Câteva dintre ele din cadrul ramei sunt propulsate de motoare de tracțiune de înaltă performanță, asigurând o accelerație echilibrată optim între tracțiune și eficiență energetică. Boghiurile sunt proiectate cu osii rulmenți interiori pentru a economisi greutate și spațiu, iar spațiul suplimentar câștigat este folosit pentru relocarea altor componente sub cutia vagonului. Acest lucru îmbunătățește manevrabilitatea ramei și oferă călătorilor mai mult spațiu și o experiență spațială îmbunătățită.
Ramele Mireo vor fi construite în cadrul rețelei globale a Siemens de fabrici de rame. Boghiurile de ultimă generație vor fi fabricate la centrul de competență Siemens Mobility din Graz.
Prelucrare și foto după Siemens Mobility