Siemens Mobility a primit prima sa comandă pentru locomotive Vectron echipate cu un modul de baterie. Modulul bateriei permite Vectronului să funcționeze pe distanțe scurte fără o linie electrică aeriană, oferind o modalitate ecologică de a acoperi așa-numitul ultim kilometru de serviciu și de a efectua manevre fără linie aeriană. Energia necesară pentru aceasta este furnizată de un pachet de baterii litiu-ion de înaltă tensiune cu un sistem inteligent de gestionare a bateriei pentru a controla încărcarea și descărcarea. Dezvoltarea acestui pachet funcțional a fost finanțată ca parte a programului federal „Viitorul transportului feroviar de marfă”, care vizează aducerea rapidă pe piață a inovațiilor feroviare care întăresc competitivitatea și capacitățile logistice.
JeMyn AG, o filială a Widmer Rail Services AG, a comandat cele două locomotive Vectron cu module de alimentare cu baterie. Finanțarea tranzacției a fost asigurată într-un stadiu incipient datorită unei soluții structurate de finanțare aranjate cu banca sa parteneră, Raiffeisen Schweiz Genossenschaft. Livrarea locomotivelor este planificată începând cu 2027.
„Suntem încântați să ne extindem în continuare parcul Vectron cu Widmer Rail Services AG și dorim să le mulțumim pentru încrederea acordată platformei noastre de locomotive. Cu modulul de alimentare cu baterie, clienții noștri își pot acoperi acum întregul traseu operațional electric și cu baterii, reducând și mai mult emisiile de CO2 în transportul feroviar. Pentru clienții noștri, această dezvoltare adaugă un alt pachet funcțional inovator familiei de succes Vectron”, a declarat Andre Rodenbeck, CEO al Materialului rulant la Siemens Mobility.
„Cu noul său modul de alimentare cu baterie, Vectron este locomotiva ideală pentru noi. Datorită acestui pachet funcțional, acum putem gestiona operațiunile de manevră și mai eficient fără asistența unor locomotive de manevră suplimentare. Acest lucru ne va permite să ne optimizăm în continuare procesele de operare și să economisim costuri”, a declarat Pierre Widmer, CEO Widmer Rail Services AG.
„Suntem încântați să aducem o contribuție activă la transportul feroviar durabil cu soluția noastră de finanțare structurată și să sprijinim JeMyn AG și Widmer Rail Services AG în dezvoltarea lor corporativă”, a declarat Peter von Flüe de la Raiffeisen Schweiz Genossenschaft.
Aspecte de mediu și importanța ultimului kilometru: modularitatea unică a echipamentului Vectron oferă operatorilor flexibilitate deplină pentru operațiunile lor, chiar și atunci când nu există linii electrice aeriene. Modulul de alimentare cu baterie elimină necesitatea utilizării locomotivelor de manevră electrice sau diesel, ceea ce nu numai că are sens din punct de vedere economic, ci și avantajează mediul înconjurător. Noul pachet funcțional marchează un pas important către asigurarea unui transport feroviar durabil, deoarece ajută la reducerea emisiilor și a poluării fonice.
Fapte și cifre pentru platforma Vectron: Cu cea mai recentă comandă, Siemens Mobility a vândut peste 2.600 de locomotive din familia Vectron către 103 clienți din 16 țări. Până în prezent, parcul Vectron a parcurs un kilometraj total de peste un miliard de kilometri și își dovedește eficiența în operațiunile zilnice. Locomotivele din familia Vectron au primit aprobare de funcționare în 20 de țări europene.
Prelucrare și foto după press.siemens.com