Siemens şi Alstom se plâng că viitorul industriei feroviare europene este ameninţat de expansiunea chineză

10-china-transport-feroviar-crh-heptaSiemens şi Alstom se plâng că viitorul industriei feroviare europene este ameninţat de expansiunea chineză. Să fie acesta un semnal de alarmă, un semn de slăbiciune sau o încercare de intimidare a autorităţilor UE? Siemens şi Alstom ar putea forma un monopol pe piaţă

In urmă cu patru ani, când devenea evidentă tendinţa de expansiune a producătorilor chinezi de trenuri rapide pe pieţele vestice, experţii avertizau că companiile europene din sectorul de profil trebuie să-şi dezvolte strategii pentru a face faţă noilor competitori. Acum, Alstom, Bombardier şi Siemens se plâng de concurenţă neloială pe piaţa feroviară europeană, spunând că Japonia, SUA şi China beneficiază nedrept de credite ieftine şi subvenţii.

Dintre ţările enumerate, China se remarcă în mod special prin forţa cu care-şi extinde şi promovează industria feroviară, mai ales în sectorul trenurilor de mare viteză. Să fie doleanţele Alstom, din Franţa, Bombardier, din Canada, şi Siemens, din Germania, un semnal de alarmă, un semn de slăbiciune sau o încercare de intimidare a autorităţilor? Alstom şi Siemens†intenţionează să-şi fuzioneze operaţiunile feroviare în ceea ce ar putea deveni un monopol european. Comisarul european Margrethe Vestager, un formidabil luptător antitrust, nu crede că producătorii de trenuri de pe piaţa europeană sunt în pericol din cauza concurenţei externe.

Cunoscută în urmă cu un deceniu ca un poducător de tehnologie din clasă inferioară bazat pe folosirea intensivă a forţei de muncă, China urcă din ce în ce mai sus pe scara tehnologiei, devenind exportator de produse cu tehnologie de vârf. Un sector care simbolizează foarte bine această ascensiune este cel feroviar, scrie Deutsche Welle. Când Beijingul a decis în urmă cu un deceniu că trebuie construită o reţea feroviară de mare viteză care să lege vasta naţiune, China nu avea o bază de producţie internă care să facă faţă unui efort atât de mare. China a trebuit să importe trenuri, piese şi tehnologie de la companii străine precum cele europene Siemens şi Alstom sau de la conglomeratul japonez Kawasaki.

De atunci, China a devenit cel mai mare dezvoltator de cale ferată de mare viteză, construind o reţea de peste 22.300 de kilometri. Companiile de construcţii chinezeşti participă acum la dezvoltarea  infrastructurilor, de mare sau mică viteză, ale altor state, inclusiv din Europa, iar producătorii de trenuri ai Chinei exportă, spre exemplu, chiar în inima zonei euro, în Germania.

Puteți citi întregul articol scris de Bogdan Cojocaru pe pagina web zf.ro

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj