Siguranța și capacitatea feroviare cehe consolidate cu un împrumut BEI în valoare de 13 miliarde CZK

  • Banca Europeană de Investiții a semnat un acord de împrumut de 13 miliarde CZK (527 milioane EURO) cu Ministerul Ceh de Finanțe pentru modernizarea majoră a căii ferate.
  • Finanțarea face parte dintr-o operațiune BEI de 48,8 miliarde CZK (2 miliarde EURO), pentru a crește capacitatea căilor ferate cehe pentru transportul de mărfuri și călători, făcându-le în același timp mai sigure și mai confortabile.
  • Vor beneficia liniile din întreaga țară și pentru a consolida rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T) cu trei coridoare majore care traversează Cehia.

Banca Europeană de Investiții (BEI) și Ministerul de Finanțe ceh au semnat un acord de împrumut în valoare de 13 miliarde CZK pentru a moderniza rețeaua feroviară a țării, deblocând cea de-a doua parte a sprijinului BEI planificat, în valoare totală de 48,8 miliarde CZK (Notă: 1CZK = 0,04 Euro). Finanțarea va îmbunătăți liniile feroviare TEN-T din Republica Cehă și va permite implementarea Sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS). Proiectul va fi gestionat de Správa železnic, s.o., administratorul național al infrastructurii feroviare, sub autoritatea Ministerului Transporturilor din Cehia. Prima parte a împrumutului, 24 miliarde CZK, a fost semnată în toamna anului 2023.

Správa železnic va folosi cea mai recentă rundă de finanțare pentru a continua instalarea ERTMS, un sistem de management al traficului feroviar care nu numai că este obligatoriu în Uniunea Europeană, dar și reduce considerabil riscurile de erori umane și accidente. Alte beneficii ale sistemului includ o capacitate mai mare, care poate permite mai multe opțiuni de călătorie și costuri mai mici de operare și întreținere (în special din economiile de energie electrică).

În ceea ce privește siguranța, punctele de trecere moderne ale căilor ferate din Republica Cehă ar putea evita până la 180 de incidente anual, ducând la 30 până la 40 de decese pe an. Správa železnic intenționează să instaleze bariere la trecerile la nivel sau să le înlocuiască cu poduri sau tuneluri, astfel încât mașinile, bicicletele și pietonii să poată traversa liniile de cale ferată fără a traversa șinele.

Proiectul include și lucrări în gări și clădiri pentru îmbunătățirea accesibilității pentru persoanele cu mobilitate redusă și călătorii cu copii. Este alcătuit din aproximativ 40 de subproiecte programate să fie finalizate până la sfârșitul anului 2028. Aproximativ un sfert din modernizări se vor produce în regiunea Praga, dar marea majoritate sunt planificate în domenii care intră sub incidența politicii de coeziune a UE. Odată finalizat, proiectul va beneficia anual de aproximativ 90 de milioane de călători și va facilita transportul a peste 8 milioane de tone de marfă.

Facilitatea semnată se bazează pe un memorandum de înțelegere din 2022 pentru a stabili un parteneriat pentru modernizarea rețelei feroviare a Cehiei. Conform memorandumului, BEI s-a angajat să ofere finanțare de până la 7 miliarde EUR și asistență tehnică administratorului infrastructurii feroviare cehe. Mai multe dintre subproiectele actuale au fost pregătite cu sprijinul JASPERS, un parteneriat Comisia Europeană – BEI pentru a ajuta proprietarii de proiecte să se alinieze la standardele UE pentru a-și îmbunătăți șansele de a obține finanțare UE.

Modernizarea liniilor de cale ferată va crește atât vitezele maxime, cât și capacitatea pe tronsoane ale rețelei TEN-T. Investiția sprijină politica de transport a Republicii Cehe pentru perioada 2021-2027. Acest cadru prevede un sistem de transport eficient din punct de vedere energetic și rezistent la climă, cu un impact neutru asupra mediului. Trecerea transportului de călători și de marfă de pe drumuri pe calea ferată ar reduce la minimum zgomotul, poluarea și emisiile de CO2.

Prelucrare după Banca Europeană de Investiții

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj