Simeria aniversează 150 de ani. Mesajul lui Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET

REVA-SimeriaREVA Simeria, parte a Grupului GRAMPET, a aniversat joi 150 de ani de existență, ocazie cu care a prezentat vagoanele de marfă moderne produse aici, inclusiv patru prototipuri. ”Vedeta” este vagonul cisternă pe 4 osii, tip Zacs, cu capacitatea totală de 85 mc. Anul 2019 are o dublă semnificație. În afară de aniversarea de la REVA Simeria, tot în acest an se împlinesc 20 de ani de la înființarea Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român.

”La acel moment, aveam o singură licență de transport şi un vis foarte ambițios, de a lega într-o zi Europa de Asia, de la Oceanul Atlantic la Oceanul Pacific. REVA Simeria a fost a doua companie care s-a alăturat Grupului, prin privatizarea pe care am câștigat-o în 2001. A fost o decizie strategică și un pariu personal că putem duce mai departe tradiția românească în industria reparatorie de material rulant”, a declarat Gruia Stoica, președintele Grupului GRAMPET.

În momentul de față, Grupul GRAMPET este prima multinațională cu capital românesc și cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa Centrală și de Sud-Est. ”De asemenea, suntem prima companie europeană care a aderat la Ruta de Transport Internațională Trans-Caspică, parte din Noul Drum al Mătăsii. În același timp, la cei 150 de ani, REVA Simeria a devenit însuși simbolul tradiției în industria de profil din România și un exemplu de performanță, fiind primul reparator român certificat în mai multe state din Europa. Suntem lideri pentru partenerii noștri, care ne creditează cu încredere de mai bine de 20 de ani. Suntem campioni datorită angajaților noștri, cărora le mulțumesc pentru dedicarea și perseverența cu care ne reprezintă în fiecare zi. Împreună, promovăm spiritul românesc peste hotare și continuăm să scriem istorie în industria de transport feroviar”, a completat Gruia Stoica.

O istorie tumultuoasă pentru REVA Simeria Istoria întreprinderii de material rulant de la Simeria începe odată cu începerea lucrărilor la tronsonul de cale ferată Arad-Simeria-Alba Iulia, când autoritățile își pun problema amplasării cât mai eficiente a atelierelor de reparat material rulant. Prima opțiune a autorităților a fost reședința de județ Deva, însă autoritățile locale au refuzat categoric, considerând că un atelier de reparații vagoane și o colonie industrială vor afecta liniștea și curățenia orașului.

În atari condiții, constructorii căii ferate au luat decizia de a le amplasa pe terenul viran situat la marginea comunelor Săulești și Simeria Veche. În perioada 1867-1868 au fost construite Gara, Depoul de locomotive, Magazia Gării și Colonia de jos (actuala strada Aurel Vlaicu). Tot în anul 1868 începe și construcția Atelierelor de reparat locomotive și vagoane Simeria. Deși construcția a fost finalizată în 1870, putem considera că “momentul zero” al atelierelor este anul 1869 când 20 de muncitori încep reparațiile de material rulant.

După 130 de ani, timp în care a fost în patrimoniul a două state, Imperiul Austro-Ungar și România, a “supraviețuit” celor două războaie mondiale, SC REVA SA se alătură Grupului Grampet, care în urma unei licitații publice ajunge să dețină 89,56% din acțiunile companiei. De la 20 la înființare, compania a ajuns la 578 de angajați în momentul de față, iar clienții sunt mari deținători de parcuri feroviare din România, Franța și Germania.

Vagoane fabricate la REVA Simeria Principala activitate a REVA SA o constituie revizia și reparațiile vagoanelor de marfă, însă, pentru a putea ține pasul cu cerințele piețelor pe care activează, s-a dezvoltat și ramura modernizării și construirii de material rulant. Iată câteva exemple de construcții și modernizări de vagoane realizate la Simeria:

  • Vagonul cisternă pe 4 osii, tip Zacs, cu capacitatea totală 85 mc, este destinat transportului pe calea ferată a produselor petroliere ușoare, clasa 3 RID (benzină, motorină, ulei mineral), precum și a altor produse corespunzătoare codului de cisternă L4 BH. Vagonul are o viteză maximă de circulație de 120 km/oră (gol) și de 100 km/oră încărcat, o sarcină pe osie maxim admisibilă de 20 de tone și este omologat pentru circulația în trafic internațional;
  • Vagonul cisternă de 60 mc, dotat cu instalație de încălzire, la care s-a realizat izolația termică cu rolul de a limita pierderile de căldură pe timpul transportului;
  • Vagonul pentru transport autoturisme Laadffoos, realizat prin transformare cu modernizare a cuplului de vagoane tip TD 452 în cuplu de vagoane tip TDT 852 pe 8 osii. Modernizarea acestui cuplu de vagoane constă în echiparea cu pereți laterali culisați din prelată și acoperiș fix;
  • Vagon seria Eaos, care a constat în construirea unui vagon cu șasiu și cutie noi și echiparea cu celelalte componente reutilizate și aduse la parametrii inițiali de funcționare;
  • Vagon seria Uapps prin transformarea vagonului seria Faccpps, care a constat în transformarea și consolidarea sașiului, modificarea instalației de descărcare, modificarea și consolidarea cutiei la un volum mai mare, confecționarea și montarea acoperișului, a gurilor cu capace pentru încărcare și montarea de noi accesorii;
  • Vagonul-școală, alcătuit din două părți: cisternă pentru produsele lichide și pentru gaze lichefiate. Pe fiecare parte sunt montate echipamentele de siguranță specifice produselor transportate; Vagonul servește la efectuarea de exerciții practice de manevrare a echipamentelor cât și la familiarizarea cu acestea.

Articol preluat de pa pagina web clubferoviar.ro

Interviul dat de Alina Magdău, Reva Simeria,  privind “Privatizarea şi intrarea în Grampet – cea mai bună perioadă din istoria companiei” îl puteți accesa pe pagina web bursa.ro

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj