Căile Ferate Indiene sunt în proces de instalare a sistemelor de supraveghere video (VSS), echipate cu un sistem de recunoaștere facială, în 983 de stații de cale ferată din țară, a declarat Ministerul Căilor Ferate într-o declarație din 8 ianuarie. RailTel va furniza aceste sisteme de supraveghere care vor fi echipate și cu analize video. 250 Rs crore (31.728.646 Euro) a fost alocat Ministerului din fondul Nirbhaya pentru a realiza acest proiect.
Ce zone ale unei gări ar fi supravegheate? Aceste sisteme de supraveghere vor fi instalate pe platforme, săli de așteptare, ghișee de rezervare, parcări, intrare / ieșire principală, pasarele și birouri de rezervare. Ele ar putea fi, de asemenea, potențial instalate în vagoanele feroviare. Imaginile în direct de la VSS vor fi monitorizate prin intermediul mai multor ecrane din sala de control a serviciilor de protecție feroviară (RPF).
Unde vor fi stocate datele și cât timp? Datele colectate ca parte a acestui exercițiu vor fi stocate timp de 30 de zile pentru redare, analiză și investigare. Ministerul a mai spus că „videoclipuri importante” pot fi stocate „mai mult”, fără a specifica durata exactă pentru care aceste videoclipuri ar putea fi stocate peste limita de 30 de zile.
- De asemenea, nu a clarificat ce ar putea constitui „videoclipuri importante”. Ministerul a precizat, însă, că în fiecare lună vor fi colectate cel puțin 5 TB de date de aceste sisteme de supraveghere.
Supravegherea mai multor stații feroviare, inclusiv Bengaluru, este deja activată: Va exista o fază importantă a acestor sisteme de supraveghere, și Ministerul vizează acoperirea a 200 de stații feroviare în prima fază. Prima fază va fi finalizată până la sfârșitul acestui an, în timp ce pentru unele secțiuni feroviare, precum South Western Railway, care include state precum Karnataka și Goa, aceasta va fi terminată până la sfârșitul lunii ianuarie. Acesta a mai spus că începând cu 8 ianuarie, aceste sisteme au fost instalate la 81 de stații feroviare diferite.
- Căile ferate de sud-vest (SWR) au instalat aceste sisteme de supraveghere în 17 locații, inclusiv gara de Bengaluru cu 71 de camere, Yesvantpur cu 35 de camere și Mysuru cu 34 de camere. Alte stații importante din calea ferată de sud-vest, cum ar fi Bengaluru Cantt, Vasco-Da Gama, Ballari și Belagavi au comandat, de asemenea, sistemul de supraveghere video.
- Personalul de securitate poate monitoriza aceste camere nu numai din camerele de control ale stațiilor, ci și din camerele centrale de control de securitate situate la sediile diviziilor din Hubballi, Mysuru și Bengaluru, a precizat Ministerul.
- Sistemul de supraveghere video a fost instalat, de asemenea, la 10 stații de cale ferată din Western Railway.
Sistemele de recunoaștere facială urmează să apară la divizia de sisteme SWR: Într-un comunicat de presă, pe 9 ianuarie, South Western Railway a declarat că sistemele de recunoaștere facială echipate cu inteligență artificială au fost testate în baza pilot la divizia Bengaluru între mai 2019 și octombrie 2019. Se preconizează că proiectul va fi finalizat până în februarie 2020.
- Aceste sisteme „au reușit” să demonstreze „preluarea 100% a fețelor” și „100% precizie de potrivire”.
- De ce contează acest lucru: acest lucru sugerează că mai multe persoane ale căror fețe ar fi fost înregistrate în sistemul de recunoaștere facială ar putea nici măcar să nu conștientizeze că datele lor biometrice au fost înregistrate de gară, având în vedere că SWR a declarat în comunicat că „nicio persoană nu va fi oprită pentru scanare facială, totuși 100 % de fețe vor fi înregistrate și montate (sic)”.
- Un utilizator de Twitter a pus sub semnul întrebării procentul aparent ridicat de acuratețe al sistemului de recunoaștere a feței și a spus că „nimeni din lume nu are atâta achiziție (100%), cât și 100% acuratețe în potrivire, cu excepția cazului testelor de evaluare”. El a adăugat, de asemenea, că India nu are o lege obligatorie pentru implementarea acestui sistem de supraveghere.
Sistemele de recunoaștere facială devin omniprezente: Sistemele de recunoaștere facială au fost active pe mai multe aeroporturi majore din India, inclusiv pe aeroportul Delhi. Sistemele de recunoaștere facială pe aeroporturi au fost instalate în cadrul inițiativei DigiYatra, în zonele de acces ale aeroportului, inclusiv intrarea în aeroport, intrarea controlului de securitate și intrarea la poarta de îmbarcare. Sistemele de supraveghere instalate în stațiile de cale ferată sunt aparent diferite, deoarece au fost dislocate cu scopul specific de supraveghere a călătorilor / vizitatorilor din stații.
- Între timp, Biroul Național de Înregistrare a Criminalității solicită oferte de la furnizori pentru a dezvolta Sistemul automat de recunoaștere a feței (AFRS), care este de așteptat să fie baza pentru „o platformă națională de imagini faciale căutabile la nivel național”. NCRB, în noiembrie 2019, a justificat legalitatea AFRS doar pe baza unei note de cabinet din 2009. În momentul de față, nu știm dacă sistemele de supraveghere echipate cu capacitatea de recunoaștere facială din stațiile de cale ferată vor fi, de asemenea, integrate cu AFRS când va intra în joc.
- Grupul de avocatură, Fundația pentru libertatea internetului (IFF) a spus că AFRS ar putea fi „nefavorabil în detrimentul indienilor”.
Prelucrare după medianama