Operatorul național de călători Pasažieru Vilciens a semnat contractul de 240 mil EURO cu Škoda Vagonka pentru pentru furnizarea unui parc de 32 de rame electrice (EMU) cu sistem dual pentru rețeaua suburbană din Riga, a anunțat producătorul la 30 iulie.
Škoda Vagonka a fost numită ofertant preferat în februarie, după ce agenția de monitorizare a achizițiilor IUB a blocat o decizie anterioară de a atribui contractului lui Talgo. Compania spaniolă a fost numită ofertant preferat în noiembrie, dar această selecție a fost anulată în urma apelurilor din partea Škoda și CAF.
EMU au o capacitatea de a transporta până la 400 de călători așezați și 450 de picioare, ecartament de 1.520 mm și trebuie să fie livrate în anii 2022-23. EMU-urile cu sistem dual vor putea utiliza echipamentele aeriene de electrificare existente de 3 kV cc pe rutele suburbane de la Riga la Aizkraukle, Tukums, Skulte și Jelgava și vor putea, de asemenea, să circule cu viteză de până la 160 km/h pe rute interurbane de la Riga la Krustpils, Daugavpils o Rēzekne, pe care calea ferată națională LDz se electrifică la 25 kV 50 Hz cu finalizare până la sfârșitul anului 2023.
Potrivit producătorului, propunerea sa a fost cea mai bună ofertă în ceea ce privește costurile ciclului de viață de peste 35 de ani, inclusiv costul de capital, întreținerea și consumul de energie. Škoda Vagonka spune că încearcă să lucreze cu companiile locale „să pună în funcțiune trenurile și să ofere servicii și întreținere ulterioare pe întregul ciclu de viață al vehiculelor, care este de cel puțin 35 până la 40 de ani”. Contractul de furnizare include, de asemenea, furnizarea de piese de schimb și instruire.
“Acest contract important cu Pasažieru Vilciens demonstrează încă o dată că compania noastră a oferit cea mai bună soluție din punct de vedere economic și tehnic pentru trenurile moderne”, a declarat Martin Bednarz, președintele Škoda Vagonka. “Unitățile noastre funcționează deja în Republica Cehă, Lituania, Ucraina și Slovacia, iar acum călătorii din Letonia le pot aștepta cu nerăbdare.”
Prelucrare și foto după railwaygazette