Pilsen este sediul Škoda Group, unul dintre cei mai importanți producători de vehicule de transport public din Europa – și este, de asemenea, locul de naștere al celui mai lung tramvai din lume. Aici sunt produse în total douăsprezece tramvaie de aproape 60 de metri lungime, iar acum primul Škoda ForCity Smart 38T din producție de serie este gata să plece spre zona metropolitană Rhine-Neckar. Acest vehicul unic face parte dintr-o flotă complet modulară, concepută pentru a satisface cerințele diverse ale operatorului german Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv), care oferă transport public în Mannheim, Heidelberg și Ludwigshafen.
Pentru a pune lucrurile în perspectivă, tramvaiul Škoda ForCity Smart 38T este aproape dublu mai lung decât balena albastră, cel mai lung animal din lume. În interior, 72,4 km de cabluri alimentează sistemele sale avansate, asigurând o funcționare lină și fiabilă. Și cu o capacitate de până la 368 de pasageri, este un adevărat schimbător de joc în mobilitatea urbană – oferind mult spațiu pentru navetiști, menținând în același timp o călătorie lină și confortabilă. Construirea unui tramvai de această amploare necesită timp – fiecare Škoda 38T necesită 18 săptămâni pentru a fi produs, în timp ce omologul său mai mic, Škoda 36T de 30 de metri este finalizat în 9 săptămâni.
O nouă eră a transportului public – Škoda 38T face parte dintr-un contract pe scară largă cu RNV, care acoperă 114 tramvaie în trei dimensiuni:
- Škoda 36T de 30 m lungime
- Škoda 37T de 40 m lungime
- Škoda 38T de 60 m lungime
Aceste tramvaie sunt construite pentru adaptabilitate – cu capacitatea de a se cupla în formațiuni de până la 80 de metri, sunt ideale pentru nevoile variate ale pasagerilor. Dacă toate cele 114 tramvaie ar fi aliniate, s-ar întinde pe 4,2 km incredibili. Fiecare tramvai este o vitrină a ingineriei europene, construit din sute de mii de piese provenite de la 214 furnizori din toată Europa.
Din Finlanda la Plzeň și mai departe – călătoria fiecărui tramvai începe în Otanmäki, Finlanda, unde sunt produse caroseriile brute, înainte ca asamblarea finală să aibă loc la unitatea Grupului Škoda din Pilsen, Republica Cehă.
Proiectate atât pentru operațiunile de tramvai, cât și pentru cele feroviare din trei state federale, aceste tramvaie circulă pe un ecartament de 1.000 mm și ating o viteză maximă de 80 km/h. Designul lor, cu podea joasă, bidirecțională, asigură călătorii lin, în timp ce accesul fără bariere, spațiile dedicate utilizatorilor de scaune rulante și părinților cu cărucioare și ușile duble foarte largi fac îmbarcarea fără efort. Echipate cu cele mai noi sisteme de informare a pasagerilor și camere la bord, acestea stabilesc un nou standard pentru confort, eficiență și siguranță.
Prelucrare și fotografii după Škoda Group