Operatorul național de călători ZSSK din Slovacia a primit primele 25 de rame electrice tip RegioPanther comandate în cadrul unui contract de 160 milioane EURO lansat în martie 2018 pentru cu un consorțiu format din Škoda Transport și partenerul slovac ŽOS Trnava.
La Vrútky a avut loc o ceremonie de predare. Comanda, cea mai mare din istoria ZSSK, cuprinde 13 rame cu o lungime de 80 m și trei vagoane, care are o capacitate de 247 de călători și 12 rame de 106 m lungime cu patru vagoane cu o capacitate de 343 de călători. Ramele eelctrice cu viteza maximă de 160 km/h dispun de un sistem de tracțiune cu tensiune dublă (3kV cc și 25kV ca). Trei dintre boghiurile trenului sunt motoare.
În interior, călătorii vor beneficia de prize de curent electric, aer condiționat, iluminare cu LED, Wi-Fi, sistem de informații pentru călători modern, precum și spațiu dedicat pentru călătorii în scaune cu rotile și depozitare pentru cărucioare și biciclete. Accesul fără dificultăți este posibil datorită înălțimii standard a podeleii de 550mm.
Ramele vor începe acum un proces de testare intensivă înainte de a intra în serviciu în vara anului 2020, în principal pe următoarele linii: Zilina – TrencinZilina – Cadca, Cadca – Zwardon și Zilina – Liptovsky Mikulas.
Aproximativ 134 milioane de EURO din costul noului parc de rame electrice este asigurat de fondul de coeziune al Uniunii Europene, cu 23 de milioane de EURO de la bugetul de stat și 1,6 milioane de EURO din resursele proprii ale ZSSK.
Prelucrare și foto după Kevin Smith, IRJ