FRANȚA: SNCF Mobilités a confirmat, la o reuniune a consiliului de administrație din 26 iulie, comanda pentru Alstom de a furniza 100 de garnituri de trenuri de mare viteză în cadrul programului TGV al viitorului.
Denumite Avelia Horizon de către Alstom, trenurile cu vagoane etajate vor fi achiziționate la un cost de 25 de milioane de euro pe tren, ceea ce SNCF spune că este cu 5 milioane de euro mai ieftin decât prețul de listă pentru actualul TGV Duplex. Valoarea totală a comenzii este de 2,7 miliarde de euro, ceea ce include o alocare de 170 milioane euro pentru opțiuni de întreținere și de contract.
Trenurile sunt prevăzute ca și prima construcție a unei noi generații de trenuri de mare viteză, care se dezvoltă în cadrul programului TGV al viitorului lansat de Alstom și SNCF în septembrie 2016. Livrarea trenurilor este planificată să înceapă în 2023 și să se încheie cu 10 ani mai tarziu.
Trenurile vor avea un interior mai modular și se așteaptă să ofere o creștere cu 20% a capacității, transportând maximum 740 de pasageri în structura cu cea mai mare densitate prevăzută de SNCF. Aceasta se compară cu aproximativ 500 pasageri în TGV-urile existente. Pasagerilor li se vor oferi, de asemenea, servicii îmbunătățite și conectivitate la bord.
SNCF afirmă că trenurile vor fi “cel mai ecologic design TGV din istorie”, oferind o reducere cu 20% a consumului de energie. Acest lucru se va realiza parțial prin adoptarea frânării recuperative. SNCF afirmă că vehiculele vor fi “97% reciclabile”.
Accesibilitatea pentru pasageri cu mobilitate redusă “va depăși cu mult standardele impuse de lege”, afirmă SNCF. Accesul “independent”la nivelul al întregului tren va fi posibil datorită utilizării ascensoarelor rotative, în timp ce proiectul de toaletă va fi “complet reînnoit”.
Trenurile vor fi echipate cu instrumente noi de monitorizare a condițiilor în timp real pentru a facilita tehnicile de întreținere predictivă, cu scopul de a reduce costurile de întreținere cu mai mult de 30%.
Trenurile vor împărți designul de vagoane cu ampatament scurt dezvoltat deja pentru trenurile Avelia Liberty pe care Alstom le furnizează companiei Amtrak și pe care compania le-a propus pentru traseul High Speed 2 din Marea Britanie.
“Această comandă istorică, care a fost posibilă prin programul francez de reformă a căilor ferate, reprezintă o etapă importantă în dezvoltarea propunerii noastre de mare viteză”, a declarat președintele SNCF, Guillaume Pepy. “TGV-ul viitorului este un instrument de cucerire pe o piață europeană care deschide concurența. Excelența tehnologică și inovația noastră sunt puse la dispoziția a peste 100 de milioane de pasageri pe an “.
Prelucrat după railwaygazette