Spania va reduce tarifele de acces la liniile de mare viteză în încercarea de a stimula concurența

Un tren Renfe clasa 102 AVE pe linia de mare viteză Madrid - Valencia la Contreras
Un tren Renfe clasa 102 AVE pe linia de mare viteză Madrid – Valencia la Contreras

Managerul infrastructurii spaniole Adif și filiala sa de mare viteză Adif AV au aprobat propuneri de reducere a taxelor de acces pe liniile de mare viteză cu 9,2%, în scopul stimulării concurenței pe cea mai mare rețea feroviară de mare viteză din Europa.

Propunerea va fi prezentată acum Ministerului Dezvoltării pentru a fi inclusă în proiectul Legii bugetului general de stat (PGE).

Tariful revizuit, care a fost deja aprobat de Comisia Națională pentru Piețe și Concurență (CNMC), urmărește să alinieze mai mult tarifele pentru infrastructură cu costurile care pot fi atribuite direct operațiunilor de tren.

În cazul liniilor de mare viteză, acoperirea costurilor prin intermediul tarifelor de acces reprezintă, în prezent, o medie de 97%, deși există variații semnificative – trenurile de călători pe distanțe lungi generează în prezent un excedent cu o acoperire a costurilor de 112%, dar trenurile de marfă care operează în rețeaua de mare viteză acoperă doar 13 % din costurile de infrastructură atribuite. În cadrul noii structuri tarifare, care reduce cu 9,2% tariful pentru așa-numita taxă VL 1, serviciile de transport interurban vor acoperi 99,5% din costurile de infrastructură direct atribuibile. Adif estimează că, dacă nivelurile de trafic din anul 2018 vor fi menținute în acest an, veniturile din taxele de acces pe șosea vor crește în continuare cu 7,7 milioane de euro.

O reducere de 16% a taxelor de acces pe calea ferată este propusă pentru serviciile interurbane internaționale de mare viteză pentru a “favoriza intrarea progresivă a noilor operatori”. Un sistem de bonus, care oferă operatorilor reduceri de până la 50% pentru optimizarea utilizării capacității și stimularea creșterii numărului de călători, va continua să se desfășoare sub noua structură.

Adif va elimina, de asemenea, taxele suplimentare percepute în prezent pentru operarea trenurilor cu ecartament variabil, în conformitate cu cerințele CNMC, care spune că piața nu va susține aceste suprataxe.

Până acum, un singur operator și-a anunțat intenția de a concura cu actualul Renfe pe piața spaniolă de mare viteză. Intermodalidad de Levante (Ilsa), o filială a companiei aeriene spaniole Air Nostrum, intenționează să lanseze servicii de la Montpellier – Barcelona – Madrid și este în prezent în curs de aprovizionare cu material rulant.

Prelucrare după railjournal.com

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj