GERMANIA: Stadler a dezvăluit oficial prototipul Flirt Akku, o versiune a familiei Flirt de rame electrice (EMU) care este echipată cu o baterie pentru a permite funcționarea pe rute neelectrificate sau parțial electrificate. Unitatea a fost prezentată oficial pe 25 octombrie, când a purtat oaspeții între fabrica Stadler Pankow din Berlin și Schildow din Brandenburg fără a utiliza o sursă de alimentare externă. Aprobarea a fost deja obținută pentru operarea cu călători, iar Stadler se așteaptă ca aceasta să fie utilizată în exploatare pe rutele selectate începând din 2019.
Prototipul a fost dezvoltat in-house de catre Stadler, sustinut cu 2 milioane de euro de la Ministerul Federal al Afacerilor Economice si Energiei.
Echipamentul de tracțiune și componentele mecanice cele mai importante sunt aceleași ca cele utilizate la EMU-urile convenționale Flirt, dar motorul a fost reconstruit și bateria instalată. “Acest concept ne-a permis să reducem în mod semnificativ timpul de dezvoltare și de aprobare și să asigurăm un nivel înalt de fiabilitate”, a declarat Steffen Obst, șef de vânzări la Stadler Germania, adăugând că speră că Flirt Akku va putea contribui la reducerea sau eliminarea emisiilor și să încurajeze mai mulți oameni să călătorească cu trenul.
Unitatea are o viteză maximă de 140 km/h și 80 km/h în modul baterie. Bateria poate fi încărcată de la linia aeriană de contact, de la o sursă fixă la capătul traseului și de la energia de frânare recuperată. Unitatea cu trei vagoane are 154 de locuri și o capacitate de 310 de călători și este mai silențioasă decât un vehicul diesel comparabil.
Proiectul este pregătit pentru producție, iar Stadler estimează că unitățile Flirt Akku ar putea fi utilizate pentru a opera pe 80% din rutele neelectrice în Germania. De asemenea, vede oportunități pentru Flirt Akku în Austria, Marea Britanie, Olanda, Italia și alte țări cu o cantitate semnificativă de rute neelectrificate.
Prelucrare și foto după railwaygazette