AUSTRIA: Un contract pentru furnizarea și întreținerea unui parc de 15 unități de rame electrice etajate tip Kiss, cu șase vagoane, a fost semnat pe 29 octombrie de către Stadler, Westbahn operator cu acces deschis la infrastructura Viena – Salzburg și compania de leasing Austrian Train Finance. Comanda valorează puțin sub 300 milioane EURO, livrarea fiind programată pentru anul 2021.
Compania chineză CRRC a făcut de asemenea o ofertă pentru contract. Stadler a declarat că a câștigat pentru că a putut oferi un pachet complet, inclusiv furnizarea materialului rulant, furnizarea de servicii complete de întreținere pentru a asigura disponibilitate ridicată și leasing „în condiții de piață atractive”. Austrian Train Finance este deținută integral de activitatea PCS Holding a președintelui Stadler, Peter Spuhler.
„Sunt mândru că am reușit să furnizăm operatorului Westbahn alte trenuri etajate de ultimă generație”, a spus Spuhler. „În același timp, acest contract ne va permite, de asemenea, să ne extindem în continuare activitatea de servicii. Mă bucur, de asemenea, că am dominat chinezii, datorită pachetului nostru atractiv, specific clienților. ”Acesta este cel de-al treilea contract pentru ramele electice Kiss pe care Westbahn l-a încheiat cu Stadler, în urma unei comenzi inițiale de șapte unităși în 2011 și a unui al doilea lot de 10 care a intrat în serviciu în 2017.
Stadler a spus că cele mai recente rame electrice vor fi identice cu cel de-al doilea lot. Vor avea 150 m lungime și 4.590 mm înălțime și o viteză maximă de 200 km/h. Fiecare ramă dotată cu aer condiționat va avea 526 de locuri, toalete separate în funcție de sex, o toaletă accesibilă pentru scaun cu rotile, wi-fi și automate pentru vânzări de produse.
Cele 15 noi rame electice vor înlocui cele 17 unități existente ale Westbahn, care vor fi vândute Deutsche Bahn în baza unui acord anunțat în iulie. Westbahn a spus că a decis să-și vândă parcul existent pentru că avea nevoie de capital proaspăt. Alți operatori căutau vehicule moderne de mare capacitate și, fiind un operator privat Westbahn, putea comanda rapid trenuri noi în condiții financiare mai favorabile și fără a fi nevoie să treacă printr-un regim greoi de achiziții.
Ca parte a vânzării, Stadler urmează să modernizeze actualele rame electrice ale Westbahn pentru a obține aprobarea pentru funcționare la 200 km/h în Germania. Cele nouă rame electrice cu patru vagoane vor fi prelungite la șase vagoane pentru a standardiza parcul.
Un lot inițial de nouă rame electrice este programat să fie livrat către DB în decembrie, pentru a fi folosit pe un nou serviciu inter-city Dresda – Berlin – Rostock începând cu primăvara anului 2020. Pentru a elibera primele seturi pentru transfer, Westbahn își va reduce serviciile cadențate de la jumătate -de oră la o oră din decembrie, retrăgându-și serviciul orar către Wien Hbf și Praterstern. Restul de opt seturi vor fi transferate la DB odată ce Westbahn va primi vehiculele sale de înlocuire.
Prelucrare și foto după Railway Gazette.