Appenzeller Bahnen (AB) și Stadler au semnat un contract pentru fabricarea și livrarea unui vehicul pentru șină cu cremalieră pentru legătura feroviară Rheineck-Walzenhausen. Contractul include echiparea vehiculului cu soluția Stadler CBTC (Communication Based Train Control). Noul vehicul de pe linia Rheineck–Walzenhausen va fi primul vehicul feroviar complet automatizat pentru șină cu cremalieră din lume.
Vehiculul utilizat în prezent de Appenzeller Bahnen (AB) pe linia Rheineck–Walzenhausen a fost în funcțiune de peste 64 de ani și trebuie înlocuit din cauza vechimii sale. AB a comandat un nou vehicul pentru șină cu cremalieră la Stadler, care va fi echipat pentru operarea complet automatizată pe șine.
Este pentru prima dată când Stadler a echipat un vehicul feroviar montan cu soluția sa internă CBTC (Communication Based Train Control). Acest lucru permite operarea automată fără mecanic, în funcție de nivelul de extindere a sistemului. Stadler implementează cel mai înalt nivel de automatizare de nivel 4 (GoA4) pentru AB. Aceasta înseamnă că operarea vehicului poate fi complet automatizată și fără mecanic. Nu mai există membri ai personalului la bord și toate operațiunile sunt automatizate. Personalul AB din centrul de operațiuni poate interveni prin telecomandă în operarea vehiculelor.
Căile ferate complet automatizate există deja în tuneluri sau pe sisteme de cale închisă unde riscul de obstacole pe linia poate fi exclus în siguranță. Este cazul metroului Lausanne din Elveția, de exemplu. Peste tot în lume, zeci de căi ferate sunt deja operate ca sisteme închise, unde calea trebuie monitorizată pentru a se asigura că nu există obstacole. Cu toate acestea, noul vehicul de pe linia Rheineck–Walzenhausen va fi unul complet automatizat care rulează ca un sistem deschis în condiții de spațiu liber. Soluția CBTC trebuie așadar să preia de asemenea monitorizarea căii si detectarea obstacolelor. Noul vehicul de pe linia Rheineck–Walzenhausen va fi primul vehicul feroviar complet automatizat pentru șină cu cremalieră din lume.
Punerea în funcțiune este programată pentru 2026.
Prelucrare după Stadler