Deutsche Bahn (DB), Stadler și asociația sa de inginerie AngelStar au pregătit pentru prima dată locomotive pentru Sistemul european de control al trenurilor (ETCS) fără implicarea producătorului de locomotive. Capacitățile producătorilor sunt considerate probabil a fi unul dintre potențialele blocaje atunci când aproximativ 13.000 de locomotive și mai multe rame din Germania trebuie să fie modernizate pentru ETCS în următorii ani. Modernizările sunt necesare deoarece tot mai multe linii de cale ferată pot fi utilizate numai cu noua tehnologie standardizată paneuropeană. ETCS reprezintă baza pentru digitalizarea în continuare a operațiunilor feroviare. Finalizarea cu succes a modernizării ETCS fără implicarea producătorului de vehicule face disponibile noi capacități în acest domeniu și, prin urmare, va aduce o contribuție semnificativă la asigurarea unei lansări mai rapide a ETCS în Germania.
După modernizarea cu succes, două locomotive DB Cargo care sunt acum din nou în circulație cu sistemul automat de protecție a trenurilor GUARDIA Baseline 3.4.0 ETCS. Aceasta este prima modernizare a locomotivelor DB din seria 185.2 cu sistemul ETCS de la Stadler. Prin urmare, proiectul pilot al lui Stadler, DB și AngelStar a necesitat o muncă de pionierat deosebit de complexă înainte ca prima locomotivă să primească reaprobarea ca „Prima clasă”. Aprobarea oficială a fost mult mai simplă pentru cea de-a doua locomotivă convertită în același mod deoarece a fost considerată a fi identică din punct de vedere structural, a fost acordată.
Sistemul automat de protecție a trenurilor ETCS GUARDIA de la AngelStar, un joint venture între Stadler și Grupul MERMEC, a fost deja aprobat în mai multe țări europene și funcționează în Germania, Polonia, Ungaria, Slovenia, Elveția și Țările de Jos. GUARDIA este format din componente hardware și software care sunt utilizate în trenuri. Sistemul permite mecanicului de tren să vizualizeze poziția trenului, viteza acestuia și alte date. Toate aceste date sunt transmise și unui centru de control.
Prelucrare și foto după Stadler