Stadler va furniza noile locomotive Bo’Bo’ interoperabile și multisistem pentru Europa continentală cu primul contract pentru 36 de unități. Acordul include o opțiune pentru 93 de vehicule suplimentare.
Operatorul elvețian de transport de marfă a atribuit lui Stadler licitația lansată la începutul anului 2024 pentru furnizarea a treizeci și șase de locomotive electrice multisistem (25 kVca/ 15 kVca / 3 kV cc). SBB Cargo va înlocui locomotivele sale Re420 și au găsit în Stadler un partener de încredere pentru noua generație de locomotive electrice cu mai multe sisteme Bo’Bo’.
Noile locomotive Bo’Bo’ sunt evoluția familiilor de succes dovedite EUROLIGHT, EURODUAL și EURO9000, concepute pentru serviciul de transport de marfă și de transport în căile ferate europene.
Locomotivele sunt la vârf de tehnologie pentru a acoperi fiecare nevoie actuală și viitoare într-un mod eficient și de încredere, oferind operatorilor de transport de marfă beneficii economice, de mediu și operaționale. Designul lor flexibil permite includerea a două motoare diesel de 500 kW sau două module de baterie de tracțiune care oferă o putere de până la 2 MW pentru operațiuni de ultima milă pe rețele neelectrificate. O combinație a ambelor este, de asemenea, posibilă. Sunt echipate cu un Sistem de Telecomandă Radio pentru operarea la lucrări pe cale sau operațiuni de manevră în triaje.
Din punct de vedere al performanței, eficienței și flexibilității, locomotivele oferă o forță maximă de tracțiune de până la 350 kN și o putere de tracțiune de 7 MW la obadă. Printre alte avantaje operaționale, se remarcă consumul redus de energie și opțiunea pentru un cuplă automată digital. Acestea îndeplinesc specificațiile tehnice de interoperabilitate (STI) și sunt echipate cu diverse echipamente de țară. Acestea includ sistemele convenționale automate de protecție a trenurilor și ETCS pentru a asigura operațiuni transfrontaliere fără probleme. Configurația inițială pentru Elveția, Germania și Austria poate fi extinsă și în alte țări în viitor.
Locomotivele sunt prevăzute cu două cabine de conducere proiectate după cele mai exigente criterii ergonomice și respectă pe deplin cerințele de confort și zgomot ale ultimelor standarde europene. Cabinele care includ un sistem HVAC asigură confortul maxim al mecanicului în mediul de operare. Fiecare cabină este echipată cu două camere retrovizoare și două panouri de control laterale pentru a facilita operațiunile de manevră.
Prelucrare și foto după Stadler