Firma Stadler afirmă că familia sa de locomotive Eurodual cu șase osii, electrice și bi-mod este de “30 până la 40% mai bună în ceea ce privește forțele de tracțiune” decât “cele mai multe dintre locomotivele cu patru osii folosite în Europa de astăzi”.
Pascal Cantin, șeful Direcției de Locomotive și Vânzări a Produselor din Europa de Vest, a declarat, la 5 iunie, la Salonul de Transport Logistic din München că ceea ce compania consideră drept “un proiect de boghiuri aproape perfect” înseamnă îngrijorările operatorilor și administratorilor de infrastructură cu privire la efectul locomotivelor cu șase osii tip Co-Co pe calea de rulare ar putea fi acum depășite. “Nu este doar teoretic, putem demonstra performanța”, a spus el.
Stadler a prezentat oaspeților dezvoltarea designului locomotivei Eurodual electro-diesel, care este acum utilizată în Germania de către clientul de lansare HVLE. În viitor, Stadler va oferi o familie modulară de locomotive diesel, electrice și bi-mod cu șase osii, recunoscând că mulți operatori au nevoie de un amestec de toate trei tipurile în parcul lor.
Alain Ribat, directorul executiv al operatorului de transport de marfă VFLI, a declarat că speră să devină primul operator din Franța care să utilizeze Eurodual atunci când va adauga prototipul locomotivei în parcul său în cursul acestui an, în plus față de o comandă pentru 12 locomotive diesel Euro4001 plasată anul trecut.
Stadler continuă să extindă capacitatea Eurodual, deoarece urmărește să stabilească ceea ce se numește “loco universală”. El intenționează să-și prezinte varianta cea mai ambițioasă la InnoTrans 2020; aceasta ar fi evaluată la 9 MW în modul electric, ar fie capabilă să funcționeze din patru surse de alimentare și să fie echipată cu două grupuri de motoare diesel cu o putere combinată de 1,9 MW.
Între timp, Stadler spune că parcul de 60 de locomotive ușoare cu cabină centrală pe care le furnizează grupului VR din Finlanda, în baza unui contract semnat pe 18 aprilie, va constitui baza pentru o nouă gamă de locomotive mai mici. Destinată să fie alimentată de motoare diesel, baterii sau linie de contact, familia va fi produsă la uzina Stadler din Valencia. “Încă mai vedem o mare cerere de pe piață pentru acest tip de locomotivă”, a declarat purtătorul de cuvânt revistei Railway Gazette
Prelucrare și foto după railwaygazette