Expansiunea comerțului electronic, dar și globalizarea au schimbat modul de a face comerț atât din punctul de vedere al consumatorului, cât și din cel al comerciantului.
Potrivit analiștilor economici, până în anul 2022, se estimează extinderea comerțului electronic în cele 6 mari piețe ale Europei Centrale şi de Est cu 8,8% pe an, la o valoare de 20 miliarde euro.
În România, peste 8 milioane de persoane au făcut cel puțin o data cumpărături online. Cu toate acestea, deși avem mult mai multe opțiuni de cumpărare, nu înseamnă întotdeauna că produsele sunt și la calitatea așteptată.
Organizația Internațională de Standardizare (ISO) a publicat un nou standard internațional pentru garanțiile de consum care vine în sprijinul fiecărei organizații din lanțul de aprovizionare.
ISO 22059, Linii directoare privind garanția pentru consumator, oferă orientări pentru ca garanția unui produs să răspundă atât așteptărilor, cât și nevoilor consumatorului.
Printre altele, standardul indică în mod explicit ceea ce poate fi acoperit de garanție, dar și intervalul de timp al acesteia. De asemenea, sunt specificate și acțiunile care vor fi întreprinse de comerciant pentru a înlocui un produs defect.
Deși nivelul de protecție al consumatorului variază mult în întreaga lume, acest standard asigură un nivel minim acceptabil pentru toată lumea.
Standardul ISO 22059 va ajuta cumpărătorii și furnizorii să își înțeleagă rolul într-o tranzacție de succes. Standardul definește rolurile și responsabilitățile producătorului, dar și pe cele ale consumatorului.
Standardul a fost elaborat de experți internaționali implicați în apărarea drepturilor consumatorilor, dar și de reprezentanți ai producătorilor, fapt ce va duce la creșterea încrederii consumatorilor.
Pentru mai multe informații sau pentru a achiziționa acest standard, vă rugăm să contactați biroul de vânzări ASRO (vanzari@asro.ro).
Sursa si foto asro