Pagina de Facebook a blogului “Jurnal Feroviar” a prezentat ultimele incidente pe liniile de cale ferată din România.
Conform blogului “Jurnal Feroviar” – specializat în infirmaţii şi actualităţi legate de căile ferate din România, în ultimele zece zile, au avut loc patru incidente grave în care au fost implicate trenuri.
Iată cronologia evenimentelor, prezentată de „Jurnal Feroviar“.
- În 23.12.2018 – IR 1821 al SNTFC deraiază între Subcetate şi Baieşti cu ultimele trei vagoane;
- În 23.12.2018 – între Grădinari – Caraş şi Berzovia se produce deraierea trenului 69498 al operatorului privat RO-TRC;
- În 26.12.2018 – tren 44505 al SNTFM, locomotiva deraiază cu prima osie în sensul de mers la Monor Gledin;
- În 02.01.2019 – trenul R 16037 al Regio Călători nu reuşeste să opreasca la garare, loveste opritorul de linie al liniei 6 în Gara de Nord din Bucureşti, deraiază cu prima osie în sensul de mers şi se opreste în stâlpul de susţinere al catenarei şi al semnalului de la capăt de linie.
“Astea sunt rezultatele unui sistem putred, minister al trensporturilor putred, infrastructură putredă, angajaţi insuficienţi în teren dotaţi cu nimic, un sistem unde nu poţi intra decât dacă eşti rudă sau apari cu ordinul de partid în buzunar la ”… Ne pare rău să o spunem, pregătiţi-vă pentru un an 2019 cu pierderi de vieţi omeneşti, tot primim semnale de alarmă din partea universului de ceva timp iar noi nu facem nimic”, susţine “Jurnal Feroviar”.
Articol de Ștefan Both publicat pe pagina web adevarul.ro, foto Jurnal Feroviar