Un nou studiu de caz a fost lansat pentru a reduce costul electrificării liniei ferate Lakes în nord-vestul Angliei.
Studiul de caz va fi realizat de Asociația Industriei Feroviare (RIA) și va implica analizarea reducerii costului proiectului cu jumătate din factura inițială estimată. Linia de ramificație lungă de 16 kilometri se întinde între Oxenholme în sud prin Kendal și până la Windermere, în nordul districtului Lacuri.
Planurile, anunțate în 2014, de a electrifica linia la un cost de 16 milioane de lire sterline, au fost eliminate în 2017 de secretarul de transport Chris Grayling.
După o întârziere față de data inițială de realizare din 2017, proiectul era așteptat să fie inclus în planurile perioadei actuale de control 6 (CP6) a Network Rail. Cu toate acestea, proiectul a fost retras (20 iulie 2017) după ce guvernul a pierdut încrederea în electrificarea feroviară ca urmare a depășirii masive a costurilor pe traseul Great Western.
“Sunt cu adevărat recunoscător RIA, în a fi de acord să facem din linia Lakes un studiu de caz pentru electrificare”, a spus Farron. “Acest lucru ne oferă toate șansele ca noi să putem prezenta guvernului o versiune mai ieftină de electrificare pentru a-i schimba gândirea”.
“Există deja o mare presiune pentru Departamentul pentru Transporturi să facă acest lucru din punct de vedere al mediului. În cazul în care guvernul este serios în ceea ce privește combaterea schimbărilor climatice, atunci trebuie să fie linii electrificate – mai ales pentru a atrage oamenii în Marea Britanie ca a doua destinație de călătorie”.
Prelucrare după newcivilengineer.com