SPANIA: Administratorul de infrastructură ADIF a selectat firma Talgo pentru a furniza un tren de inspecție cu ecartament variabil, capabil să circule cu viteză de până la 330 km/h pe rețeaua de căi ferate de mare viteză, precum și cu viteze mai mici pe liniile convenționale.
Trenul a fost numit de către producător în mod informal „Dr Avril”, după obiceiul japonez de a desemna astfel de trenuri de inspecție drept „Doctor”.
Comanda în valoare de de 39 de milioane de EURO anunțată pe 8 octombrie acoperă furnizarea unui tren de 8 MW cu șase vagoane și două secțiuni electrice cu mai multe sisteme de alimentare de la rețeaua de contact, împreună cu echipamentele de monitorizare și furnizarea a cinci ani de servicii de întreținere.
Talgo a spus că designul său Avril cu podea coborâtă este mai larg decât trenurile comparabile, oferind mai mult spațiu echipamentelor de monitorizare și personalului de operare.
În prezent, ADIF operează trei trenuri de inspecție bazate pe tehnologia Talgo: un set de trenuri electrice Seria 330 pentru operare la 350 km/h pe linii de mare viteză de 1.435 mm, denumit „Seneca” și două trenuri cu ecartament variabil seria 355, cu acționare de la motoare diesel, convertite din prototipul trenului Talgo XXI.
Prelucrare și foto după Railway Gazette