CAF a început testarea dinamică în cale a ramei demonstrative alimentată cu hidrogen, în curs de dezvoltare pentru proiectul FCH2RAIL în consorțiu cu DLR, Toyota, Renfe, Adif, CNH2, IP și Stemmann-Technik.
Rama este una dintre unitățile pentru navetiști ale Renfe în care a fost instalat un nou sistem de generare a energiei. Acest sistem, care utilizează o hibridizare a energiei din celulele de combustie cu hidrogen și baterii, a fost integrat în sistemul de tracțiune existent al vehiculului. Ca urmare, va deveni una dintre primele rame demonstrative bi-modale care vor putea circula în regim electric pe infrastructura electrificată și în regim hibrid pe tronsoane fără catenare.
După efectuarea testelor statice la locația CAF din Zaragoza, rama va fi supusă unor teste dinamice pentru a verifica hibridizarea pilelor de combustibil și a bateriilor pe rute care simulează servicii comerciale, ceea ce înseamnă că noul sistem va fi testat într-o gamă largă de condiții diferite de cerere de putere.
Proiectul are un buget de 14 milioane de EURO, din care 10 milioane de EURO sunt finanțate de Parteneriatul pentru hidrogen curat, fost FCH2 JU, o agenție a Comisiei Europene dedicată promovării dezvoltării hidrogenului și pilelor de combustibil.
Prelucrare și foto după Via Libre