Aceasta este prima dintre cele 79 de unități pe care Talgo le va produce pentru Deutsche Bahn, compania națională de căi ferate din Germania, ca parte a unui contract-cadru pentru 100 de unități semnat cu operatorul. Unitatea ICE L constă dintr-o locomotivă cu mai multe sisteme de alimentare și 17 vagoane de călători și a fost fabricată în întregime în Spania și transportată pe aproximativ 2.000 de kilometri în Franța și Germania până la Zughotel (literal, „hotel pentru trenuri” – depou) din Braunschweig, Saxonia Inferioară.
De îndată ce testele statice pentru omologare vor fi finalizate, garnitura se va îndrepta către circuitul de testare Żmigród din Polonia, la 50 km de Wroclaw. La această unitate vor fi efectuate teste dinamice la viteze de până la 160 km/h. Într-o fază ulterioară, trenul va fi supus testelor pe calea ferată în Germania în condiții foarte asemănătoare cu funcționarea reală, până la 230 km/h. La cursele de omologare, trebuie chiar să atingă o viteză maximă de 253 km/h.
În paralel, un al doilea set ICE L a sosit în tunelul de testare aerodinamică și climatică pe care Rail Tec Arsenal îl are la Viena, unde va fi supus la tot felul de condiții atmosferice, de la radiații solare extreme la ploaie, zăpadă și gheață, combinate cu simulări ale vântului cu aceeași viteză pe care o va experimenta trenul pe șină.
Un film poate fi accesay aici
Prelucrare șu foto după ViaLibre