Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1 al Capitalei, a vorbit, în cadrul unui interviu acordat DC News despre planul de mutare a Gării de Nord şi avantajele pe care le-ar aduce acest proiect.
Acesta readuce în discuţie un proiect despre care s-a discutat şi cu ceva ani în urmă, şi anume mutarea Gării de Nord din Bucureşti. Planul ar consta în mutarea staţiei înspre Basarab sau chiar mai spre marginea Capitalei, lucru care ar duce la eliberarea unei suprafeţe foarte mari de teren ocupată, acum, de şine, şi folosirea sa în alte scopuri.
„Din cauza liniilor de cale ferată care duc spre Gara de Nord, Sectorul 1 este tăiat în două, accesul dintr-o parte în alta făcându-se doar prin două poduri. Vorbim de o suprafaţă de teren foarte mare şi foarte valoroasă. Gândiţi-vă dacă CFR ar muta gara şi ar vinde acest teren ar câştiga bani buni pentru investiţii. Automat, Gara de Nord ar rămâne în picioare şi ar fi transformată în muzeu. Nu şi-a pus nimeni, niciodată, problema ca aceasta să dispară. Dar toate liniile care taie în două Sectorul pot fi desfiinţate, iar terenul poate fi folosit. Trebuie, o dată şi o dată să ne concentrăm asupra acestui proiect şi să mutăm gara”, a declarat primarul Daniel Tudorache la DCNews.
Urmăriți aici declarațiile făcute la postul TV.
Notă: În afara ideii obsesive de a avea terenuri pentru dezvoltări imobiliare, și o sursă de bani nu este pus în discuție nici un proiect articulat.
În septembrie 2017 s-au împlinit 145 de ani de la inaugurarea Gării de Nord (atunci Gara Târgoviște), moment aniversar punctat de un studiu documentar elaborat de Centrul Național de Calificare şi Instruire Feroviară (CENAFER), prezentat în sinteză de AGIR, în nr. 20 al revistei Univers Ingineresc.
Găsirea unor soluții pentru Gara de Nord au fost în dezbatere de foarte mulți ani în urmă. Dintre variantele recente se poate enumera proiectul propus de echipa de specialiști de la Centrul de Excelență în Urbanism din București, prezentate pe pagina web smartcitymagazin.ro în decembrie 2016.
După un alt proiect, belgian, Gara de Nord va fi transformată într-un mall, cu spații comerciale şi locuri de relaxare, dar în același timp şi cu peroanele modernizate. Potrivit proiectul gara va deveni o adevărată eurogară, cu un nivel suprateran şi două subterane. Va avea un tunel cu o lungime de 20 km care va fi proiectat pentru trenurile de mare viteză şi care va face legătura cu gările Progresul şi Obor.
Realitatea este că până în prezent nu s-a reușit nici cel puțin conservarea, ca să nu spunem modernizarea reală a gării, cea mai mare poartă feroviară a țării.