Procesul de chituire a fisurilor traverselor poate prelungi durata de viață a traverselor din beton precomprimat deteriorate și a plăcii căii.
Unul dintre cele mai frecvente tipuri de daune care apar la traversele din beton precomprimat (SBS=TBP-Traverse de Beton Precomprimat) și la calea rigidă (FF=CFR-Calea Ferată Rigidă) sunt fisurile, care rezultă dintr-o varietate de influențe și pleznirea betonului ca urmare a influențelor mecanice în timpul lucrărilor de suprastructură (ciuruire balast, corecţii prin buraj), la transportul TBP sau de la roți deraiate.
Crăpăturile și despicarea pot limita funcționalitatea TBP sau a CFR. Acest articol oferă o privire de ansamblu asupra dezvoltării și utilizării TBP la Deutsche Bahn AG (DB) și prezintă o soluție optimizată din punct de vedere tehnic și economic pentru a face față anumitor tipuri de daune care pot apărea cu TBP la Calea Ferată Rigidă.
Traducerea articolului având autori pe Georg Gabler / Norman Krumnow din revista EI-Der EISENBAHN INGENIEUR nr. 9 / 2022, pg 86 – 90, realizată de Dipl. Ing. Dan FULEA, Șef Centru AIFR Brașov, poate fi accesată aici.