Trei decizii strategice au fost luate la cea de-a 13-a Adunare Generală a Organizației Interguvernamentale pentru Transportul Feroviar Internațional OTIF, care a avut loc la sfârșitul lunii septembrie. Acestea acoperă:
- crearea unei noi anexe privind funcționarea în siguranță a trenurilor, menită să deschidă calea extinderii interoperabilității dincolo de Europa;
- modificarea Normelor uniforme privind contractul de utilizare a infrastructurii (CUI UR), pentru a permite dezvoltarea unor reguli simple și comune privind alocarea traseelor internaționale;
- modificarea articolului 34 din COTIF pentru a armoniza termenele pentru intrarea în vigoare a modificărilor la Convenție, reflectând necesitatea constantă de a se adapta.
Pentru a face față activității sporite, și deciziile care le vor implica, Adunarea Generală a înființat un comitet ad-hoc pentru cooperare, care va contribui la implicarea statelor membre în grupurile operaționale de contact. Primul dintre aceste grupuri este privitor la transportul feroviar de colete între China și Europa și este de așteptat implicarea unui număr de parteneri în plus față de OTIF și Uniunea Poștală Universală.
Pentru a optimiza funcționarea OTIF, Adunarea Generală a sprijinit înființarea unui grup de lucru de experți juridici pentru a face față provocărilor legate de adaptarea reglementărilor referitoare la digitalizarea lanțurilor logistice.
Șeful Departamentului de Interoperabilitate Tehnică al OTIF, Bas Leermakers, va acționa ca secretar interimar interimar, de la 1 ianuarie, când actualul secretar general François Davenne urmează să plece la UIC ca adjunct al directorului general înainte de preluarea rolului de director general la 1 iulie. OTIF va organiza o sesiune extraordinară pe 27 februarie pentru a alege un nou secretar general.
Prelucrat după railwaygazette