Managerul de infrastructură de mare viteză din SPANIA, Adif AV, a selectat trei oferte de la operatori pentru a negocia acordurile de acces de gestionarea serviciilor pe trei coridoare de mare viteză.
Cei trei ofertanți de succes sunt reprezentanții Renfe, consorțiul Ilsa din Trenitalia și Air Nostrum și Rielsfera, o filială a căilor ferate naționale franceze (SNCF). Alți trei ofertanți – alianța Talgo Globalia, Globalvía și Eco Rail – nu au reușit.
Adif AV intenționează să semneze acordurile-cadru înainte de 15 martie 2020, sub rezerva aprobării Comisiei Naționale a Piețelor și Concurenței din Spania (CNMC). Cele trei companii vor putea opera servicii începând cu 14 decembrie 2020 pe următoarele rute:
- Madrid – Barcelona – frontiera franceză (coridorul 1)
- Madrid – Valencia / Alicante (Coridorul 2) și
- Madrid – Sevilla / Málaga (coridorul 3).
Drept urmare, Adif AV se așteaptă să înregistreze o creștere de 65% a numărului de servicii de mare viteză oferite în prezent de Renfe.
Pe fiecare coridor, Adif a oferit trei pachete de servicii.
- A este cel mai mare reprezentând 70% din servicii și a fost acordat Renfe.
- B reprezentând 20% din servicii a fost îndreptat către Ilsa, iar
- C care reprezintă restul de 10% a fost atribuit Rielsfera.
Pe coridorul 1, pachetul
- A cuprinde 48 de servicii zilnice (trei trenuri pe oră pe direcție);
- B cuprinde 16 servicii (un tren pe oră pe direcție), iar
- C cuprinde cinci servicii (un tren la fiecare trei ore în fiecare direcție).
Pe Coridorul 2, pachetul
- A cuprinde 32 de servicii zilnice (două trenuri pe oră pe direcție);
- B cuprinde 16 servicii (un tren pe oră pe direcție); iar
- C cuprinde patru servicii (patru trenuri pe zi în fiecare direcție).
Pe Coridorul 3, pachetul
- A cuprinde 48 de servicii zilnice (trei trenuri pe oră pe direcție);
- B cuprinde 16 servicii (un tren pe oră pe direcție); iar
- C cuprinde patru servicii (patru trenuri pe zi în fiecare direcție).
Cei trei operatori vor avea acum un an de pregătire pentru lansarea serviciilor. Cu toate acestea, Ilsa spune că va introduce serviciile sale folosind un parc de trenuri Frecciarossa 1000 de 360 km/h în ianuarie 2022.
„Vom pune la dispoziția Ilsa know-how-ul nostru dezvoltat în 10 ani de transport competitiv de mare viteză în Italia și vom asigura cele mai bune standarde de transport feroviar pentru călătorii în Spania”, spune Orazio Iacono, CEO Trenitalia.
„Această decizie deschide o nouă perioadă de apropiere și calitate a serviciului pentru utilizator, un proces care va oferi clientului prețuri mai atractive și o alegere mai mare atunci când călătorește cu trenul”, adaugă președintele Ilsa, domnul Carlos Bertomeu.
Adif AV spune că, consideră procesul de deschidere a pieței feroviare de mare viteză un mare succes și „confirmă interesul enorm pe care rețeaua spaniolă pentru companiile feroviare îl sporește”.
Prelucrare și foto railjournal.com