ITALIA: Operatorul feroviar național italian Trenitalia a confirmat că este în discuții preliminare cu furnizorii săi și cu organismele de reglementare competente în ceea ce privește posibila lansare a unui serviciu de acces liber la infrastructura feroviară de mare viteză între Paris și Bruxelles.
Vorbind în Milano la 28 octombrie, Pietro Diamantini de la Divizia de călători a FS Group a sugerat că traseul ar putea fi primul coridor internațional pe care se vor utiliza trenurile V300 Zefiro pe care Trenitalia le primeste de la un consorțiu format din Bombardier și AnsaldoBreda. Trenitalia a comandat 50 trenuri de mare viteză multi-sistem, formate din opt vagoane, în cadrul unui contract de 1,6 miliarde Euro acordat în septembrie 2010.
Trenitalia a introdus 13 trenuri, pe care le-a denumit ETR1000 sau Frecciarossa 1000, în serviciu pe linia de mare viteză nord-sud între Torino și Napoli. Alte două garnituri sunt în curs de introducere în circulatie, în timp ce alte două sunt folosite pentru testul de funcționare până la viteza de 385 km/h pe linia de mare viteză Torino – Milano. Acestea fac parte din planul administratoului de infrastructură RFI de a crește vitezele de operare pe trei secțiuni ale rețelei AV/ AC la 350 km/h.
Trenurile ETR1000 sunt livrate cu dotari tehnice pentru o funcționare în șapte țări europene, și Bombardier spune că sunt pe deplin conforme cu relevantele Specificații Tehnice de Interoperabilitate UE. Trenitalia a cerut firmei Bombardier să evalueze costul de echipare al unei parți din parcul său cu echipamentul de siguranță și de control al trenurilor pentru funcționare în Franța și Belgia.
Bombardier speră să finalizeze livrarea trenurilor ETR1000 până în februarie 2017.
Prelucrat după: Railway Gazette, 28 oct 2015