Primul dintre cele cinci trenuri de mare viteză ETR1000 modificat pentru a opera serviciul de acces deschis la infrastructură al companiei Trenitalia între Milano și Paris este așteptat să înceapă testul în Franța luna viitoare, în urma finalizării lucrărilor de modernizare. Trenurile sunt echipate cu sistem de semnalizare a cabinei TVM și protecție automată a trenului KVB pentru a funcționa la rețelele de mare viteză și la cele convenționale. Ele sunt, de asemenea, echipate cu o patină de pantograf mai largă, având o lățime de 1 600 mm specifică în Franța, comparativ cu 1 450 mm în Italia.
Potrivit directorului tehnic al Trenitalia, Marco Caposciutti, nu sunt necesare alte modificări, deoarece ETR1000 sunt conforme în întregime cu STI.
Agenția UE pentru Căi Ferate monitorizează proiectul drept un test pentru noul regim de acceptare reciprocă. Cele 14 seturi suplimentare comandate de la Hitachi Rail Italia și Bombardier Transportation la începutul acestui an vor fi echipate de la livrare pentru operațiuni internaționale.
După verificarea inițială pe o zonă de încercare, va fi efectuată o încercare de funcționare pe diferite linii de mare viteză în Franța. Trenitalia se așteaptă să lanseze serviciul său pentru sezonul de vară 2020, inițial operând cu trei trenuri în fiecare zi.
Prelucrare și foto după railwaygazette