UK: Departamentul pentru Transporturi a numit Abellio câștigător al următoarei francize pentru călători din East Midlands pe 10 aprilie. Adjudecarea oficială este supusă unei perioade de așteptare reglementată. Contractul urmează să înceapă la 18 august 2019 și să curgă cel puțin până pe 21 august 2027, iar DfT are opțiunea pentru o prelungire de doi ani.
Francizatul este cunoscut sub numele de East Midlands Railway, o filială deținută în totalitate de Abellio Transport Holdings Ltd, care este, la rândul său, deținută de operatorul național de trenuri de călători olandez NS.
Franciza East Midlands acoperă serviciile inter-city pe linia principală Midland, între Londra St Pancras și Yorkshire, și serviciile regionale din Anglia centrală. Acesta a fost operat de către grupul Stagecoach sub brandul East Midlands Trains din 2007. Stagecoach, Abellio și Arriva au fost selectați pentru licitație pentru următorul contract.
Trenuri bimod (na electro-diesel) și cu hidrogen Franciza va include introducerea trenurilor bimodale noi, inclusiv “înlocuirea în întregime a parcului inter-orașe existent cu trenuri mai fiabile și mai confortabile”.
Decizia de a folosi trenurile electro-diesel urmărește anularea planurilor DfT de electrificare a liniei principale Midland, ceea ce a dus la o întârziere în procesul de refacere. Detaliile privind noul parc nu vor fi anunțate până când comenzile nu vor fi finalizate, dar primul tren nou urmează să intre în circulație până în aprilie 2022.
Abellio va încerca, de asemenea, trenuri cu combustibil hidrogen pe linia principală Midland.
DfT a declarat că ar putea fi “înlocuit întregul parc de trenuri regional” cu trenuri renovate, mai rapide, mai moderne și mai confortabile, pentru a oferi un calendar regional mai rapid și mai bine conectat.
Amenajările planificate
DfT și Abellio au spus că alte îmbunătățiri ar include:
- opțiuni flexibile și convenabile de ticketing, inclusiv bilete “flexipass” pentru a oferi tarife mai bune pentru cei care călătoresc mai puțin de cinci zile pe săptămână;
- ameliorarea compensării rapide a întârzierii;
- Wi-Fi gratuit și conectivitate mobilă de înaltă calitate;
- creștere cu 80% a numărului de locuri de dimineață în Nottingham, Lincoln și Londra St Pancras;
- un serviciu electric expres de înaltă calitate între Londra, Luton și Corby din decembrie 2020;
- două trenuri pe oră care sosesc la aeroportul Luton și Luton Airportway din decembrie 2020, oferind o conexiune mai bună cu stațiile din nord;
- mai multe trenuri în zilele de duminică, cu servicii anterioare și ulterioare în alte zile;
- un fond de îmbunătățire a stațiilor de 16,5 milioane de lire sterline, inclusiv 6,9 milioane £ pentru îmbunătățirea accesibilității;
- 9,4 milioane £ pentru îmbunătățiri comerciale și de servicii pentru clienți la stații;
- 1,5 milioane £ pentru schemele de investiții ale clienților și comunităților pentru a furniza îmbunătățiri necomerciale la stații, cum ar fi îmbunătățirea scaunelor, a bagajelor, a toaletelor și a parcărilor;
- pilot cu zero emisii de carbon la șase stații;
- 916 spații de parcare suplimentare și 1.050 spații pentru biciclete;
- dublarea finanțării pentru schemele comunitare de cale ferată și crearea a până la patru noi parteneriate feroviare comunitare;
- îmbunătățirea pregătirii și a beneficiilor angajaților, inclusiv introducerea în fiecare an a 30 de ore de pregătire profesională, oferind tinerilor experiență de lucru.
O cale ferată “potrivită pentru viitor” “Îmbunătățirea experienței pentru călători este în centrul acestei noi francize”, a declarat secretarul de stat pentru transport, Chris Grayling, adăugând că încercările cu emisii scăzute de carbon și cele cu celule de combustie ar “juca un rol major în construirea unei căi ferate pentru viitor.“
Directorul Abellio UK, Dominic Booth, a declarat că așteaptă cu nerăbdare franciza “conducând creșterea economică și oferind beneficii semnificative pentru călători”. El a spus ca Abellio va investi 600 de milioane de lire sterline în îmbunătățirea trenurilor și stațiilor, maximizând efectul modernizării liniei principale Midland pentru a face călătoriile mai ușoare, mai fiabile și confortabile pentru călătorii noștri”.
O colaborare mai strânsă între operator și administratorul de infrastructură Network Rail ar “asigura că liniile și trenul sunt aliniate pentru a oferi îmbunătățiri vitale infrastructurii și pentru a pune mai întâi interesele călătorilor”.
Prelucrare după railwaygazette