Joi, 10 august 2023, un tren de marfă operat de SBB Cargo a deraiat în galeria de vest a tunelului de bază Gotthard. Acest lucru a provocat pagube devastatoare. Accidentul a distrus opt kilometri de șine, o poartă de schimbare a căii de rulare, două aparate de cale de de mare viteză, peste 22.000 de traverse, precum și balastul din cale.
Pueți accesa aici o prelucrare din mai multe surse privind cauzele producerii evenimentului feroviar și urmările acestuia, realizată de Dipl. Ing. Crăciun Orlando, Vicepreședinte AIFR.
Nota AIFR:
Evenimentul feroviar ar trebui să fie în atenția specialiștilor din infrastructura feroviară din România, deoarece la ora actuală pe rețeaua națională sunt montate numai 21 de sisteme de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse. Având în vedere că orice rupere de osie poate conduce la deraieri de material rulant în urma cărora pagubele materiale sunt enorme, montarea sistemelor de detecție a defectelor la vagoane ar trebui să fie accelerată căutându-se cu precădere acoperirea punctelor potențial periculoase cum ar fi lucrările importante de artă (poduri mari, tunele, viaducte etc.).
Pe lânga detectarea cutiilor de osie supraîncălzite ar trebui avute în vedere sisteme de detectare a suprasarcinilor pe osie precum și a planeităților din bandajele roțiilor.