Conform raportului UIRR, transportul combinat rutier-ferroviar european (CT) a suferit o reducere cu 10,57% a numărului de loturi transportate, care s-au tradus într-o pierdere de 9,39% în tone-kilometri în 2023.
Tendința negativă a început deja odată cu criza energetică din a doua jumătate a anului 2022. Creșterea rapidă a numărului de lucrări de infrastructură a afectat dramatic capacitatea trenurilor de marfă și punctualitatea acestora. Grevele, accidentele și dezastrele naturale au coincis cu perturbări majore ale transportului maritim, comerțului internațional și o economie generală slabă care necesită mai puține servicii de transport. În primele luni ale anului 2024, situația, în general, nu s-a îmbunătățit
Avantajele transportului combinat din poart în poartă:
- Creșterea eficienței energetice a transportului interior pe distanțe lungi cu până la 70%
- Reducerea dependenței Europei de combustibilii fosili importați
- Reducerea amprentei de carbon a transportului de mărfuri interioare cu până la 90%
- Reducerea impactului penuriei de șoferi de camioane asupra economiei europene
- Oferirea de locuri de muncă cu productivitate ridicată, care prezintă un echilibru competitiv între muncă și viață privată
- Reducerea zgomotului dăunător, a particulelor și a altor emisii poluante
- Încetinirea degradării infrastructurii rutiere
- Atenuarea aglomerăriii rutiere prin trecerea camioanelor pe trenuri
Prelucrare după raportul UIRR