UIRR: Cel mai bun plan de investiții pentru Europa

UIRR împreună cu alte 43 de asociații europene de transport au emis o declarație comună privind importanța investițiilor în transport, subliniind următoarele puncte:

  1. Transportul este un factor favorizant al pieței interne, al liberei circulații a mărfurilor și a persoanelor, încurajează dezvoltarea regională și conectivitatea.
  2. Decarbonizarea este singura cale de urmat, deoarece durabilitatea este o necesitate.
  3. Asigurarea rezistenței Europei în fața provocărilor de securitate, a perturbărilor și a suveranității lanțului de aprovizionare.
  4. O cheie pentru competitivitatea UE printr-o funcționare eficientă a resurselor.
  5. Crearea de locuri de muncă valoroase pentru persoane calificate.
  6. Există încă lacune de capacitate și de conectivitate, care vor trebui eliminate pentru a crea o rețea de transport fără blocaje.
  7. Granturile pentru finalizarea rețelei de la UE rămân esențiale pentru a sublinia nevoia de conectivitate la nivel european.
  8. Proiectele de investiții din sectorul transporturilor garantează o valoare adăugată superioară a UE.

În opinia noastră, nevoia de a construi o rețea de infrastructură feroviară care să susțină circulația trenurilor de marfă P400, cu o greutate brută de 2000 de tone și 740 de metri lungime, remorcate de locomotive electrice, care pot elimina 50 de camioane de pe drumurile paralele, este misiunea principală a Facilității Conectarea Europei (CEF).

CEF a cofinanțat deja mai multe proiecte de dezvoltare pentru transport combinat concentrate în principal pe soluții de digitalizare, ceea ce a fost binevenit.

Programul CEF ar trebui să finanțeze și dezvoltarea terminalelor de transbordare intermodale, unde – până acum – nu a avut atât de mult succes. CINEA trebuie să manifeste o mai mare empatie față de managerul terminalului tipic IMM-urilor atunci când își proiectează procesul de aplicare. Statele membre, spre deosebire de stațile de călători, nu alocă fonduri din bugetul de renovare pentru modernizarea terminalelor sau construirea unora noi, atunci când o anumită linie de cale ferată este modernizată. Prin urmare, ministerele transporturilor ar trebui să sprijine alocarea unei părți semnificative din fondurile CEF necesare în acest scop.

9 din 10 trenuri de marfă intermodale traversează cel puțin o frontieră internă a Uniunii Europene. Prin urmare, trecerile frontierei sunt foarte importante pentru operatorii de transport combinat. Blocajele cauzate de combinarea procedurilor de trecere a frontierei adesea dezarmonizate în combinație cu infrastructura inadecvată ar merita, de asemenea, un pachet dedicat CEF.

Prelucrare după UIRR

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj