POLONIA: Managerul de infrastructură PKP PLK a selectat un consorțiu polonez-chinez care cuprinde Intercor, Stecol Corp și Sinohydro Corp pentru un contract de 4,14 miliarde ZLOT (975,5 milioane Euro) pentru modernizarea liniei de 71 km între Czyżew și Bialystok. Această linie face parte din coridorul de la Varșovia până la frontiera lituaniană, care este modernizată pentru a face legătura cu viitoarea linie de ecartament de 1.435 mm a coridorului Rail Baltica prin statele baltice.
Contractul de modernizare anunțat pe 27 decembrie este de așteptat să fie semnat în primul trimestru al anului 2020, lucrările urmând a fi finalizate în 37 de luni.
Proiectul care este cofinanțat de Facilitatea Connecting Europe a UE va ridica viteza maximă pe această secțiune a coridorului la 200 km/h, reducând semnificativ timpul de călătorie cel mai rapid dintre Vașovia și Bialystok.
O modernizare de 560 mil ZLOT (131,95 milioane Euro) a tronsonului de 38,9 km Sadowne Węgrowskie – Czyżew din coridor a fost finalizată pe 30 decembrie 2019. O dublare a fost asigurată peste Râul Bug, eliminându-se un blocaj critic, viteza liniei a fost ridicată la 160 km/h și stațiile de la Prostyń, Małkinia, Zaręby Kościelne, Kietlanka și Szulborze Wielkie au fost modernizate. Un pod rutier la Małkinia peste linia de cale ferată urmează să fie construit în acest an.
Prelucrare și foto după Railway Gazette