Asociația furnizorilor feroviari europeni UNIFE a reiterat, la 2 septembrie, apelul pentru „condiții echitabile reale” și „condiții corecte” atât pentru producătorii europeni cât și pentru cei chinezi. UNIFE a spus că aceasta ar trebui să includă reguli specifice, cu excepția întreprinderilor non-europene, de la UE achiziții în absența accesului reciproc pe piață.
Apelul a venit la o săptămână după anunțul potrivit căruia conglomeratul chinez de material rulant CRRC urmează să achiziționeze activitățile de producție de locomotive ale Vossloh. În opinia UNIFE, acest acord a confirmat „strategia Chinei de a intra și de a cuceri piața feroviară europeană”.
Asociația a solicitat Comisiei Europene să publice un raport în acest an, care să identifice modul în care „să abordeze pe deplin efectele distorsive ale proprietății străine ale statului și ale finanțării statului pe piața internă”.
UNIFE a salutat adoptarea de către Comisie, în iulie, a unor orientări care indică faptul că operatorii economici chinezi ar putea fi excluși din ofertele UE în absența acordurilor obligatorii privind deschiderea reciprocă a pieței. Cu toate acestea, a subliniat că „este extrem de importantă pentru Comisie și statele membre să se asigure că autoritățile contractante sunt la curent și aplică aceste reguli”.
De asemenea, asociația a solicitat Consiliului European și Parlamentului să finalizeze un instrument de achiziții internaționale, care consideră că ar deschide noi oportunități de piață pentru furnizorii europeni.
UNIFE dorește să vadă o ofertă revizuită din China care să răspundă barierelor pieței cu care se confruntă industria de aprovizionare feroviară europeană. UNIFE consideră că accesul pe piața chineză a devenit „din ce în ce mai restrâns sau efectiv inexistent pentru producătorii feroviari europeni”, accesibilitatea scăzând de la 63% la 18% în mai puțin de opt ani. În același timp, furnizorii chinezi de stat au devenit concurenți majori „pe toate segmentele de produse și pe toate continentele”. Asociația a subliniat că „echipamentele feroviare avansate” se numărau printre cele 10 sectoare prioritare din strategia „Made in China 2025” a guvernului chinez, iar căile ferate reprezintă, de asemenea, o componentă esențială a strategiei geopolitice Belt & Road Initiative.
„De dragul celor 400.000 de angajați din industria de aprovizionare feroviară europeană, este important ca Uniunea Europeană să se ridice la nivelul aceastei provocări și să se asigure imediat condițiile pentru relații comerciale deschise, dar corecte între UE și China în sectorul feroviar” , A declarat UNIFE.
Prelucrare după Railway Gazette