Velaro Novo, noul tren de mare viteza al Siemens

Siemens-Velaro-Novo-300x185In cadrul InnoTrans 2018, Siemens va prezenta cel mai nou tren de mare viteză denumit Velaro Novo, dezvoltat pentru a circula cu viteze de 300 km/h. Din aprilie, compania a lansat o serie de teste cu diferite componente alte trenului. In prezent, un vagon Velaro Novo, încorporat într-un tren ICE S, operat de DB Systemtechnik (biroul de inginerie tehnica al DB), este supus unor teste pe rețeaua feroviară a Germaniei. Compania Siemens precizează că din 2013 a început să dezvolte acest nou concept, iar din 2023 primele trenuri ar putea fi puse în circulație.

Noul tren aduce pe piață noi standarde în materie de eficiență și durabilitate și, în același timp, oferă cel mai înalt nivel de confort pentru pasageri.

Față de modelele Velaro anterioare, energia utilizată de Velaro Novo este cu 30% mai mică, ceea ce reprezintă o reducere a emisiilor CO2 de 1.375 tone pe an, iar greutatea sa este redusă în procent de 15%. De asemenea, spațiul disponibil pentru pasageri s-a majorat cu 10%.

“Velaro Novo este răspunsul nostru privind cererile globale în materie de transport de mare viteză. Ceea ce am prezentat astăzi este rezultatul a cinci ani de dezvoltare: o platforma care oferă un consum energetic optimizat și costuri de mentenanță reduse, precum și un maxim de flexibilitate și fiabilitate”, a declarat Sabrina Soussan, CEO al Diviziei de Mobilitate a Siemens.

Interiorul noului tren poate fi adaptat cerințelor clienților, caroseria de tren fiind bazată pe conceptul de tub gol, ceea ce înseamnă că nu există instalații permanente în interiorul acesteia. Datorită conceptului său, opțiunile de configurare pot fi adaptate cerințelor operatorilor chiar și după mai mulți ani de operare. Prin integrarea unui sistem de tehnologie modernă de măsurare și de senzori, costurile de mentenanță sunt reduse.

Siemens a început să dezvolte noul concept Velaro Novo din 2013, iar anterior, compania a dezvoltat patru generații de trenuri Velaro, puse în circulație din 2000.

Informație preluată de pe pagina web Club Feroviar

Distribuie:

Mai multe postari

Timite un mesaj