GERMANIA: La 26 august, firma Vossloh AG și-a anunțat intenția de a-și vinde unitatea de afaceri a locomotivelor fundului grupului de rulant de stat chinez CRRC.
Vossloh Locomotives are sediul în Kiel, unde a fost finalizată o nouă facilitate de producție în martie 2018. Afacerea este specializată în producerea de locomotive diesel de puteri mici și medii și locomotive duale pentru tracțiune ușoară pe linii principale și pentru manevră.
Într-o declarație, Vossloh a spus că „a semnat un contract pentru vânzarea unității sale de afaceri a locomotivelor, raportată în prezent ca având operațiuni întrerupte, către CRRC Zhuzhou Locomotive Co Ltd. Prețul de achiziție convenit este încă supus ajustării la această dată, în funcție de dezvoltarea diferitelor poziții ale bilanțului și este proiectat să se ridice la o cifră cu un singur număr de milioane.
“Finalizarea activității de vânzare a afacerii cu locomotive din Kiel ar încheia retragerea lui Vossloh de la furnizarea de echipamente feroviare menționate mai sus. Compania Vossloh a trecut printr-un proces de restructurare care a început în 2015, în cadrul căruia intenționează să se concentreze numai pe furnizarea de echipamente pentru aplicații de infrastructură feroviară. Din 2015, și-a vândut unitățile de afaceri ale Vehiculelor Feroviare și ale Sistemelor Electrice către Stadler și respectiv Knorr-Bremse.
Vânzarea activității cu locomotive către CRRC ar marca intrarea conglomeratului chinez în sectorul european de furnizare de material rulant. Deși CRRC este cel mai mare producător mondial de vehicule feroviare în volum, a obținut până în prezent doar un punct modest pe piața europeană cu mici comenzi pentru vehicule produse în China.
„Suntem încântați să anunțăm vânzarea unității de afaceri după un lung și provocator proces de vânzare”, a declarat Andreas Busemann, șeful executivului Vossloh. „Am găsit partenerul strategic optim pentru Vossloh Locomotive în CRRC ZELC, care are resursele necesare pentru a dezvolta cu succes activitatea locomotivelor pe termen lung.”
Prelucrare și foto după Railway Gazette