SNCF se angajează să neutralizeze emisiile sale de gaz cu efect de seră şi de particule fine şi de a atinge obiectivul „zero deşeuri” până în 2035, a anunţat compania la o conferinţă de presă de marţi, 2 iulie.
„Astăzi în Franţa, trenul reprezintă 10% din transportul de călători şi de marfă pentru 0,6% din emisiile de CO2. Dacă se dublează partea feroviară, scad cu 10 puncte emisiile sectorului” explică Sophie Chambon, directoare pentru dezvoltare durabilă a grupului SNCF. Totuşi, „nu trebuie să credem că trenul este virtuos pentru că este trenul” remarcă Stéphane Volant, secretar general al SNCF. „0,6% din emisiile de CO2 este deja prea mult” adaugă Sophie Chambon.
Materiale noi Pentru a-şi reduce emisiile, grupul SNCF va multiplica încercările de noi materiale, mai puţin gurmande în energie, mai puţin poluante şi chiar reciclabile.
„TGV al viitorului” sau cum îl numeşte SNCF „TGV 2020” (pronunţat „douăzeci – douăzeci”) va trebui să fie cu 20% mai ieftin la cumpărare şi la exploatare şi să consume 20% mai puţină energie. Aceste noi TGV vor fi „până la 99% reciclabile”, promite Sophie Chambon. SNCF afirmă că, de anul viitor, va pune la încercare trenuri hibride care vor permite o reducere de 20% a consumului de energie şi a emisiilor poluante, în special în vecinătatea oraşelor.
În fine, întreprinderea a anunţat deja ambiţia sa de a renunţa la Diesel până în 2035. Întreprinderea feroviară se va baza pe trenurile cu hidrogen, care nu emit decât vapori de apă. Pentru moment, mai multe regiuni (din Franţa) s-au poziţionat şi circa 15 rame ar putea fi comandate începând din acest an, conform unui comunicat al SNCF.
Reciclare Pentru a-şi atinge obiectivul „zero deşeuri”, grupul vrea „să accentueze dispozitivele de reciclare a materialelor”, explică directoarea dezvoltării durabile, care continuă: „Reciclăm deja 3 milioane de tone de materiale dezmembrate, adică echivalentul a 300 turnuri Eiffel”.
Dincolo de reciclarea materialelor, SNCF experimentează noi soluţii de tratare a deşeurilor în gări: „În gara Saint-Lazare, deşeurile sunt tratate pe loc”, detaliază Sophie Chambon. Ea admite, totuşi, că „în ceea ce priveşte reciclarea deşeurilor de materiale plastice, SNCF are încă şi mai mult de lucru, cu deşeurile de la călători, dar şi cu deşeurile de materiale plastice de la comercianţii din gări care reprezintă un volum important”.
SNCF se gândește la mai multe moduri de a reduce aceste deşeuri: „de anul viitor vom începe să experimentăm în unele gări”, spune Sophie Chambon.
Prelucrare după bfmtv.com