GERMANIA: Siemens a început asamblarea finală a primuei sale rame electrice (EMU) Miro.
Conceptul Mireo pentru un succesor mai usor, mai silențios și mai eficient din punct de vedere energetic pentru familia EMU tip Desiro Main Line a fost anunțat la InnoTrans 2016.
DB Regio a devenit clientul de lansare atunci când a plasat o comandă fermă pentru 24 de unități cu trei vagoane în februarie 2017. Aceste EMU cu viteza maximă de 160 km/h urmează a fi utilizate în serviciile Offenburg – Freiburg – Basel / Neuenburg și Freiburg – Endingen / Breisach pentru a funcționa timp de 12½ ani începând cu luna iunie 2020 în cadrul contractului Rheintal Netz 4, acordat de Landul Baden-Württemberg.
Acestea vor fi primele EMU care utilizează transformatoarele de tracțiune Tractronic Thinity, proiectate să fie mai eficiente cu până la 25% și mai ușoare decât transformatoarele anterioare ale aceleiași clasificări.
DB Regio a plasat o a doua comandă Mireo în august 2017, acoperind 57 de unități cu trei vagoane pentru a fi utilizate în serviciile S-Bahn Rhein-Neckar.
În noiembrie 2017, Siemens și compania canadiană Ballard Power Systems, au anunțat un acord privind dezvoltarea unei celule de combustie de 200 kW, adecvată pentru alimentarea EMU-urilor Mireo, planificată inițial pentru anul 2021.
Prelucrat după railwaygazette