Zece companii și consorții au depus oferte pentru a construi o parte din proiectul feroviar de 297 de milioane de euro pentru a conecta portul croat Rijeka cu granița cu Ungaria, a anunțat, pe 22 iulie, Infrastructura Croată a Căilor Ferate (HŽ Infrastruktura).
Proiectul, finanțat de Uniunea Europeană în proporție de 85% din Mecanismul de Conectarea Europei (CEF), este cel mai mare proiect de infrastructură din istoria recentă a Croației, a spus compania feroviară.
“Acesta este un proiect strategic de importanță publică pentru Republica Croația și până în prezent cel mai mare proiect feroviar de infrastructură din istoria recentă a Republicii Croația … Implementarea acestuia va spori capacitatea căilor ferate, va crește viteza traficului cu linia dublă și creșterea nivelului de siguranță pe coridor”, a declarat HŽ Infrastruktura.
Ofertantul câștigător va trebui să extindă o linie feroviară de 42,6 km care face legătura între Krizevci și Koprivnica din nordul Croației cu granița cu Ungaria, ca parte a unui plan mai larg de modernizare a transportului feroviar de la Rijeka la Europa Centrală.
Există alte două proiecte: reconstrucția și construcția celei de-a doua căi ferate de la Dugo Selo la Križevci în valoare de 196,9 milioane de euro, care se află în prezent în stadiul lucrărilor, precum și proiectul de reconstrucție și construcție a celei de-a doua linii de pe Leskovac – Karlovac cu o valoare estimată a lucrărilor de 315 mil. euro, pentru care vor fi anunțate licitațiile de achiziții publice la sfârșitul acestui an.
Toate cele trei proiecte vor contribui la partea croată a coridorului mediteranean de la granița cu Ungaria, prin Zagreb, către Rijeka. “Prin realizarea lor, în cele din urmă vor fi create condiții pentru creșterea în continuare a volumului mărfurilor în portul Rijeka și pentru creșterea competitivității”, a spus compania.
Doi dintre ofertanți provin din China, care a devenit din ce în ce mai activă în sectorul de infrastructură din Balcani: un consorțiu al grupului China Engineering Tiesiju și al grupului de ingineri de electrificare a căilor ferate China și un al doilea consorțiu condus de Sinohydro Corp.
Alte două sunt din Turcia: Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret și un consorțiu condus de Yapi Merkezi Insaat din Turcia.
Din rândul vecinilor din Croația, au fost depuse oferte de Kolektor Koling din Slovenia, SZ-Zeleznisko gradbeno podjetje Ljubljana, de asemenea din Slovenia, precum și un consorțiu al grupului croat Div Grupa, Integral Inzenjering bosniac și TSS Grade slovac.
Alte oferte provin din: un consorțiu condus de Strabag din Austria; un consorțiu al Comsa din Spania și Generale Costruzioni Ferroviarie din Italia; SA de Obras y Servicios; COPASA; un consorțiu condus de Rizzani de Eccher S.p.A din Italia; și, Avax S.A. din Grecia.
Prelucrare după intellinews.com