GERMANIA: Electrificarea, energia bateriilor și celulele de combustie (na cu hidrogen) sunt opțiunile cele mai sensibile pentru înlocuirea unităților multifuncționale diesel, conform unui studiu de mediu și cost-eficiență, realizat de Asociația pentru Tehnologii Electrice, Electronice și Informatice.
Alternativele la DMU în studiul transportului feroviar de călători au fost realizate de VDE cu finanțare din partea Ministerului Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale.
Confirmând că electrificarea ar fi cea mai bună opțiune pentru îndeplinirea obiectivelor de decarbonizare a transportului feroviar până în 2050, în special pe rutele mai aglomerate, studiul recomandă accelerarea proceselor de planificare și reducerea costurilor de 2 milioane de euro pentru a facilita cablarea restului de 40% rețeaua germană. Oricum, electrificarea completă a rutelor ușor utilizate este puțin probabil să fie viabilă din punct de vedere economic în viitorul apropiat, spun autorii, și astfel alternativele sunt necesare metode de deplasare a tracțiunii diesel.
Raportul spune că funcționarea bateriei este cea mai bună opțiune pentru rutele cu secțiuni neelectrificate de până la 80 km, cu bateriile de tracțiune încărcate de linii aeriene în altă parte a traseului.
Celulele de combustie sunt considerate ca fiind cea mai bună opțiune pentru rutele cu decalaje lungi în electrificare, însă acestea ar necesita punerea în aplicare a infrastructurii de producere și furnizare a hidrogenului.
Raportul menționează că tehnologiile pentru baterii și celule de combustibil ar trebui să fie priorități egale pentru dezvoltare, cu sprijinul politic acordat pentru a reduce riscurile de punere în aplicare.
Autorii nu au luat în considerare opțiunile de electro-diesel sau de acumulator diesel, deoarece ciclurile de viață ale materialului rulant înseamnă că acestea ar fi o investiție potențial costisitoare în ceea ce ar reprezenta doar o “măsură tranzitorie”.
Prelucrare după railwaygazette