ESTONIA: Ministerul Afacerilor Economice și Comunicațiilor și Ministerul Mediului pregătesc o strategie de electrificare feroviară după ce au primit sprijinul cabinetului pentru elaborarea de propuneri.
Guvernul prevede că lucrările de electrificare ar putea fi întreprinse în perioada 2022-2028, sprijinind obiectivul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră cu 70% în anul 2030 față de cifra din anul 1990.
Ministrul Mediului, Rene Kokk, a prezentat diverse opțiuni pentru reducerea emisiilor din sectoarele de transport, energie la scară mică și agricolă. S-a considerat că transportul feroviar a oferit cea mai bună oportunitate de reducere a emisiilor de CO2, iar electrificarea feroviară va fi cea mai eficientă modalitate de a realiza acest lucru.
Koka a spus că investițiile semnificative din ultimii ani au făcut călătoriilor feroviare să fie mai confortabile și mai accesibile, dar procentul rețelei naționale care este electrificat este unul dintre cele mai mici din UE.
„Electrificarea rețelei feroviare va contribui la reducerea atât a impactului asupra mediului, cât și a zgomotului acesteia, în timp ce va crește viteza de deplasare”, a explicat Koka, adăugând că aceasta ar reduce costurile de combustibil cu 5 milioane de euro pe an.
Operatorul de călători Elron a transportat aproape 4,1 milioane de călători în primele șase luni ale acestui an, o creștere de 5% față de aceeași perioadă a anului trecut și o creștere de 50% de la introducerea de noi trenuri în urmă cu cinci ani. Prețurile bazate pe cerere au fost introduse pe 1 august, în efortul de a încuraja călătoriile în perioade mai puțin aglomerate.
Guvernul a aprobat o licitație pentru furnizarea a încă două rame electrice, precum și a patru unități hibride pentru utilizarea serviciilor expres.
Prelucrare și foto după Railway Gazette