Triunghiul feroviar Paris-Bruxelles-Londra, via tunelul de sub Canalul Mânecii, este cea mai circulata ruta internațională din Europa. Dezvoltarea ERTMS va facilita o mai buna interoperabilitate, o punctualitate mai eficienta, posibilitatea anticipării uzurii morale a sistemelor de semnalizare, precum si sporirea traficului feroviar, toate acestea in condiții optime de siguranța a circulației.
Implementarea ERTMS pe rutele dintre cele trei state presupune o coordonare perfecta intre administratorii de infrastructura feroviara, iar pentru acest lucru este nevoie de un program de dezvoltare armonizata.
Cei patru administratori de infrastructura implicați in proiect vor alege o strategie comuna pentru punerea in aplicare a ERTMS pe liniile de mare viteza care leagă capitalele Paris, Bruxelles si Londra. Vor împărtăși din experiența lor, vor alege un sistem tehnic omogen și vor stabili un calendar comun pentru implementarea proiectului. Aceasta colaborare va aduce economii importante in bugetele administratorilor de infrastructura, dar și un rezultat final optimizat în beneficiul tuturor companiilor de transport feroviar care operează ruta internațională.
Acordul a fost semnat de către Michel Boudoussier, directorul general adjunct al Getlink (fosta Eurotunnel, compania care administrează Tunelul Canalului Mânecii dar si serviciile de transport efectuate), Dyan Crowther, directorul general al HS1, Patrick Jeantet, Președinte-director general al SNCF Réseau si Luc Lallemand, director general al Infrabel.
In prezent, liniile de mare viteza care fac legătura intre cele trei orașe sunt echipate cu sisteme de semnalizare analogice. Cu ajutorul tehnologiei ERTMS, schimbul de informații intre tren si infrastructura este continuu, prin rețeaua GSM-R, o rețea securizata rezervata pentru utilizarea in transportul feroviar.
Informație preluata de pe pagina web Club Feroviar